Az utóbbi időben nagyon felkapottak lettek a szellemekkel foglalkozó, interaktív játékok (Phasmophobia, Obsideo, Ghost Hunter Corps, Forewarned stb.), de amíg ezek kimondottan a szellemek felkutatására és/vagy elűzésére helyezték a hangsúlyt, addig a Prognostic sokkal inkább a megoldatlan bűnügyek túlvilági segítséggel való megoldását vette alapul. Lássuk is milyen lett.
A történet szerint az általunk irányított főhős és testvére kiskorukban elárvultak, miután szüleiket titokzatos módon meggyilkolták. Évekkel később se derült fény a gyilkos vagy gyilkosok kilétére, de hősünk – nagyanyja misztikummal fűtött dolgait látva – úgy gondolja, hogy valami természetfeletti entitás végzett velük. Nagymamája tudását tovább víve eltanulta a jóslás és idézés művészetét ennek érdekében, hogy megoldatlan gyilkosságok – némi túlvilági segítséggel -, de lehessen zárni.
Ennek a hatalomnak – bármennyire is hasznos – azonban súlyos ára van, elég csak a megőrült nagyira gondolni és arra, hogy voltaképpen mikkel is paktált le a nő az erejéért cserébe. Az idő fogy, akárcsak a hős behatása a körülötte történet dolgokra – mert bizony a szunnyadó titok hamarosan érte is eljön, hogy gyűjtse a családi adósságot.
Az ügyek és persze megoldásaik pedig kellőképpen érdekesek és elgondolkodtatóak: általában egy, maximum két áldozat van, akik kérdéses módon hunytak el és jó pár gyanúsított. Többféle stílusban segítenek nekünk a másvilágról, van amikor az idő és a hely egyezése adja meg a megoldás kulcsát, máskor pedig az egyedi jellegzetességekre mutatnak rá a szellemek egy-egy tárgy szimbólikus jelentésével. Persze mindig résen kell lennünk, elvére megési csak egy kaput nyitunk a másvilágra minden egyes ügy megoldása közben – az ijesztő morgások és ajtócsapkodások pedig sosem voltak a kedves, barátkozó entitások névjegye.
A játék érdekessége, hogy bár főként az európai spirituális dolgokat (fémpálca, tükörjóslás, rúnák stb) veti be, az imapálcával való füstölés már inkább keleties dolog, az új dolgok közül pedig a “Thanatos kereke”-ként megnevezett jóslás volt számomra a legérdekesebb. Ez az újítás is jelezte némiképp, hogy a készítők nem csak a házifeladatot csinálták meg jól, de még extra érdekes beadandót is csatoltak mellé. Az pedig, ahogy a “túlvilági cimborák” segítenek neki egyszerre király és félelmetes, ugyanis figyelni kell a jelekre, amik szerint lassan a hősünk elveszti a kontrollt az általa hívott entitások fölött – és azok ugye ne mindig csak szívjóságból adnak segítő kezet.
A játék bár nem kapott akkora viszhangot elsőkörben, rövidesen eléggé népszerű lett az műfaj kedvelői körében, egyetlen hibája az, hogy nagyon de nagyon rövid a játékidő. Ha egyszer ráérez a játékos a Prognostic csinjára, akkor sajnos nagyon hamar véget ér a szellemekkel suttogós történet.
Szerző
-
Alapító és szerkesztő
Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.