És ahogy mindig elmondom, tisztelet annak a nagyon kevés kivételnek, akik mentesek ezek alól a szabályok alól, és képesek tényleges értéket felmutatni. Viszont az tény, hogy a legtöbb ilyen regényben az isten (aka. az író) szándékosan játszik ki olyan – a valóságban közel lehetetlen – dolgokat, amik miatt a legtöbb olvasó elolvad, a kritikusok ellenben a falnak mennek. Íme itt egy kis dísz válogatás az ilyen húzásokból.
- A sors köt össze
Persze, sok műben mondjuk, hogy a főhős és a főhősnő egymásnak lett teremtve, de miért? Azon kívül semmi nincs bennük, aki meg valaha is volt normális kapcsolatban az tudja, hogy ez baromira nem így működik. Hogyha pedig az egyiknél fent áll egy másik kapcsolat, akkor az mindig úgy van ábrázolva, hogy a főhős/nő koránt sem a harmadik “betolakodó” fél, hanem az a megváltó, aki kiszedi szerelmét egy rossz kapcsolatból. Van amikor így van, de ezt is a alkotók írják ilyenre, hogy ne legyen a rablóhal kevésbé ellenszenves az olvasók számára. Holott a valóságban pont az ellentéte van a dolgoknak.
- Boldogan, amíg meg nem?
Sosem értettem a mesék végén a “boldogan éltek, míg meg nem haltak”. Ezután ellenben végre világos volt, hogy az alkotók szándékosan nem írnak. Mert a kezdeti láng után a szerelem kihuny, és azt, amit ez a perzselő érzelem korábban felégetett (család, barátok, rang stb) már nem lehet visszaszerezni. Az ár túl nagy, a tanulópénz pedig keserédes, egy ilyen lezárást azonban senki sem akar olvasni.
- A férfi főhős “egész férfi”
Akárcsak a FL (female lead sokszor teljesen jellegtelen, úgy a férfi főhős is – aki után úgy epekednek a női olvasók – egy teljesen jellegtelen valami. Általában rá van húzva egy nagyobb “jellemhalmaz” ( a dögös csábító, az elitista perfekcionista, vagy éppen a gondoskodó ártatlanság) aztán az író, mint gyereket az oviból kiengedi, hogy a szabadban játszadozhasson. De annál több értéke nincs semmint, hogy nyálcsorgatva epekedjenek és harcoljanak érte.
- A főhősnő mindig ártatlan
Meg a nagy hogyne. Itt aki hivatalosan az az ártatlan és törekvő hősszerelmes lány legtöbb esetben manipulatív és készen áll mindennel azért, hogy a helyét biztosítsa egy olyan férfi oldalán, akit simán elhagyná a következőért. Ez az érme egyik fele; a másik meg a totál lökött, aki Júlia módjára dobja oda magát a nagyon szerelemben, minden korábban fontosnak vélt dolgát maga mögött hagyja – aztán persze játssza a mártírt, amikor mindene elveszik. Mert a pénz elfogy, a szépség megfakul, a szerelem kezdeti lángja kihuny – főleg, ha minél gyorsabban és intenzívebben (értsd: értelmetlenül, logikátlanul) lobbant fel.
- Plot Armor mindenek felett
Úgy elpusztul, mintha nem is lett volna. És ez a legnagyobb öröm. Nincs többé védelem, nincs feloldozás a tettek alól, mindenki karmikus úton megkapja azt, amit tettei alapján megérdemelt. És nem a cselekvés is egy tett. Akárcsak a hezitálás. Az elfutás. Egy hazug szó. Mindent visszakapnak és amit elértek, az a szemük előtt törik össze.
Szerző
-
Alapító és szerkesztő
Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.