Lázadások, szabadságharc, és az igaz célért való küzdelem; nemes tettek és önfeléldazás. Ezek egyaránt vonatkoznak a történelemre és rengeteg izgalmas történetre is. Unaloműzőnek karantén idejére nézhetünk az igazságtalanságból kitörni vágyókról sorozatot, ha már kimenni úgysem tudunk…
Six Flying Dragons – 육룡이 나르샤 (2015-2016)
Az egyik leghosszabb történelmi sorozat, amit valaha láttam. Izgalmasan és részletekbe menően illusztrálja a Goryeo kor történelmét, a hatalmi viszonyokat és a királyi udvari élet nehézségeit. Korábbi cikkemben részletesebben beszéltem a sorozatról a történelmi drámák kapcsán (hiszen itt is erről van szó). A díjnyertes Yoo Ah-in által zseniálisan alakított fiatalember nagyot mer álmodni, és kész minden áldozatot meghozni egy új birodalom; Joseon (ejtsd: Csoszon) létrehozásának érdekében. Mesterére lel egy kiábrándult birodalmi akadémikusban, aki szintén egy új, igazságos, gazdag és népközpontó királyság terveit szövögeti titkos hálózatával. A Six Flying Dragons megmutatja az érme mindkét oldalát, az új dinasztia megalapításának hosszas előkészületeit és az azt övező emberi áldazatokat és kegyetlen sorsokat is.
(Korábban itt említettem: Katt!)
Mr. Sunshine – 미스터 션샤인 (2018)
Japán hivatalosan 1910-ban foglalta el Joseon-t, hosszas elnyomás és terjeszkedés után. A Mr. Sunshine ennek a Joseon-i dinasztiának az utolsó évtizedeiben játszódik, a japán nyomásra kezdeményezett gyors ipari fejlődés és a történelmi tradiciókra épülő, haldokló birodalom kellős közepén. Miközben a palotában és diplomáciai fronton folyamatosan zajlik a küzdelem Joseon jövőjéért, egy titkos lázadó szervezet utolsó tagjai próbálják megmenteni az ország függetlenségét. Ebbe a mocsárba csöppen bele az Amerikából kirendelt tengerész tábornok Eugene Choi (Lee Byung-hun), aki az államok utasítására szülőföldjére kényszerül visszautazni. A mocsarat mellesleg tovább bonyolítja még a koreai Yakuzák jelenléte és a korrupciónak és hatalmovágynak behódoló politikusok nyerészkedései. Hazatérve ismét szembe kell néznie Joseon igazságtalanságával, mely nincstelen rabszolga család túlélő gyermekeként kidobta magából. Mindeközben hűségét és lojalitását tesztelik az őt körülvevő politikusok, és elfojthatatlan érzelmei a lázadókért álruhában harcoló Go Ae-sin nemes kisasszony (Kim Tae-ri) iránt.
A sorozat a Goblin és a Descendants of the Sun rendező-szövegíró párosának tollából származik, és Dél-Koreában hatalmas sikereket ért el, mint ahogy korábbi társai. Továbbá a színészi gárdát erősítő Lee Byung-hyun az IRIS-t (az első Kdrama, amiben Magyarország is szerepelt) követő hosszas szünet után ezzel tért vissza a képernyőre.
(A Trailerért: Katt!)
Chicago Typewriter – 시카고 타자기 (2017)
A sorozat fikció ugyan, de a történelmi háttér mindenképp valós. A Chicago Typewriter a jelenben kezdődik, és a múltban végződik, vagyis két szálón játszódik, amik végül összeérnek. A történet szerint az elismert író, Han Se-ju (Yoo Ah-In), az író legnagyobb rajongója Jeon Sol (Im Soo-Jung ) és egy szó szeriti szellemíró (Go Kyung-Pyo) útjai akarva-akaratlanul folyton összeérnek egy japán megszállás-korabeli írógépnek köszönhetően. Az írógép köti előző életük befejezetlen szálait ebben az életben is össze, hogy kiderítsék mi is történt velük az 1930-as években. Az ázsiai kultúrákbn gyakori koncepció a reinkarnáció, ezt felhasználva izgalmas történetet kapunk arról, hogyan fonódik össze az emberek élete a jelenben és a történelmi múltban, amikor Korea japán fennhatóság alatt állt. A főszereplők Joseon felszabadításáért küzdő lázadók vezetői, akiknek tragikus sorsa örökre összefonódik, hazájukért hozott hősies áldozataik miatt. A jelenben ezt próbálja meg Han Se-ju felfejteni egy szellemjárta régi írógép segítségével, melynek megnevezése “meglepően” a múltban használt géppuskával, a Chicago Typewriterrel is megegyezik…
A sorozat a történetnek és a színészek mesteri alakításának köszönhetőenaz utolsó pillanatig izgalmas: egyszerre szól bajtársiasságről, hazaszeretetről, és szerelemről mely majdnem átível egy egész évszázadot. (Kattints a Trailerért!)
(Korábban itt említettem: Katt!)
Stranger – 비밀의 숲 (2017)
Nem csak a történelmi sorozatokban lehet szó lázadásról, vagy igazságtalan rendszerről. A Stranger napjaink Dél-Koreájában próbálja meg felgöngyölíteni az ország ügyészségét és egész rendőrségét behálózó korrupciós hálózat által eltussolt gyilkossági ügyeket. Azoknak, akiket egy akció thriller és a politikai intrikák jobban érdekelnek, mint egy tragikus szerelmi háromszög, a Stranger tökéletes bevezetés a K-drama sorozatok világába is. Ugyan Netflixen Stranger címen fut, az eretedi koreai cím (비밀의 숲) inkább a Titkok Erdejének felelne meg. Korábbi cikkemben részletesebben elemeztem, melyet elolvashattok itt, ha érdekel, hogy milyen titkok erdejébe vezet minket ez a sorozat! Katt!
A legfrissebb hírek szerint pedig idén nyáron érkezik a sorozat második évada is, amiben Hwang Shi-mook és Han Yeo-jin nyomozónő az államfő korrupciós ügyét próbálja meg felderíteni– reméljük addigra minden visszatér a megszokott kerékvágásba! Addig is a sorozatot ajánlom mindazoknak, akiknek szüksége van egy kis nyers igazságszolgáltatásra, felesleges szerelmi szálak nélkül 😉
Arthdal Chronicles – 아스달 연대기 (2019)
Ugyan az Arthdal Chronicles trilógia (Arthdal Chronicles Part 1: The Children of Prophecy, Arthdal Chronicles Part 2: The Sky Turning Inside Out, Rising Land, Arthdal Chronicles Part 3: The Prelude To All Legends ) egy képzeletbeli törzsi világra épül, az egyenlőtlen erőviszonyok, egy idegen nép leigázása, félelem táplálása és a nép elnyomása akár valódi is lehetne. A sorozat a témája miatt kifejezetten különlegesnek számít, mert elsők között dolgoz fel Korea ókor előtti időszakához kapcsolódó mítoszokhoz köthető történetet — a politika és fantasy keveréke tökéletes arányban.
(Korábban itt említettem: Katt!)
Szerző
- Szerkesztő