Oldal kiválasztása

Mostanában elég sok mély és félelmetes, és drámai és átgondolt filmet láttam vagy könyvet olvastam, ezek után pedig valljuk be, kicsit le kell szedálni néha az agyunkat tömény akcióval és robbantgatással. De vajon miért lett a Bad Boys hirtelen Halálos iramban, és miért nincs fogalmuk az embereknek Hollywoodban a boszorkányokról? Lássuk!

A korábbi két film sztárja, Mike (Will Smith) és Marcus (Martin Lawrence) azóta is keményen tolják a zsaruskodást meg a robbanások elöl elugrást, habár kissé megtrottyosodtak az évek során. Marcusnak már egy ideje elege is van, szeretne végre nyugisan pihenni otthon az unokájával, Mike viszont a leáldozóban lévő fiatalságát siratva tudomást sem vesz róla, hogy már ő sem golyóálló. Hamarosan feltűnik egy titokzatos motoros illető, aki rálő Mike-ra, hetekig tartó kómába küldve őt ezzel. Mire felébred, egyre többen halnak meg a motoros keze által, Mike pedig ezt nem nézheti tétlenül. Saját ügyeként kezeli a dolgot, és hajtóvadászatot indít ellene, hiába mondja mindenki, hogy ne tegye. Időközben pedig Marcus letette a lantot, amit barátja személyes sértésnek vesz. Egy idő után viszont olyanok is meghalnak, akiket még ős sem sirathat egy helyben ülve, és a rendőrség új csapatával mindent megtesznek, hogy elkapják a rejtélyes gyilkost.

Ez így leírva eléggé zavaros, de csak akkor van értelme, ha kiderül, kiről van szó, azt a poént viszont nem fogom lelőni, úgyhogy beszéljünk másról. Mikor változott ez a széria is Halálos irambanná? Csak én emlékszem úgy, hogy ez eddig nem volt ilyen elrugaszkodott, Will Smith nem volt ennyire tápos, és nem nyomatták itt is a tshalád-dumát? Komolyan, miért kell minden robbanásoktól és izzadságtól csöpögő akciófilmet egy nagy, erőltetett szeretetgombóccá alakítani? Nevetségesen néz ki, és nem is működik. Nem ebben a filmben fogják életül alakítását megcsinálni a színészek, ne majomkodjunk már!

Ha viszont komolyságot akarunk vinni a filmbe, akkor vegyük magunkat komolyan. Ne csináljunk olyanokat, hogy egy fa asztalt nem lő át egy gépfegyver, de egy beton födémet meg simán (igen, ilyen is van benne). Az egyes szereplők halálával elismerem, vittek némi érzelmet és súlyt a történetbe, de ezt a rokontalálkozót nagyon hanyagolni kellett volna.

Beszéljünk a másik nagy misztikumról, hogy miért nem tudnak mit kezdeni az emberek Hollyoodban a boszorkány-jelenséggel? Van egy szereplő, aki elvileg egy latin boszorkány, aki Santa Muertéhez (Szent Halál) imádkozik, és a nevében hideg vérrel gyilkolászik embereket. Ja hogy azért gyilkolászik, mert Santa Muerte parancsolta neki? Hát nem! Azért, mert ő éppen nem kedveli azokat az embereket. Mágiát haszná, hogy véghez vigye a célját? Hát nem! Van nála kés meg telefon, azt csókolom. Akkor ő mitől is boszorkány? Mert néha mutatják, ahogy egy rózsafüzérrel a kezében mormol valamit a Coco díszlete előtt? Hollywood szerint igen. Már nem is várom el, hogy a boszorkányságot valami értelmes, nem sátánista köntösben adják elő, de ez azért már tényleg túlzás. “Jesszusom, ez a nő egy őrült banya! Hát mert… mert… csak mert az, na!” Eszem megáll…

Akciófilmnek persze nagyon jó, sok benne a repülő törmelék, a lövöldözés, a robbantgatás, épületek és utcák szétcincálása, a dolgok elől elugrás és a vetődés közben mások szemközön lövése. Izgalmas és látványos, bár a fizika törvényeit ez is ugyanúgy letojja magasról, mint minden hasonló film. A poénok még mindig jók, szórakoztató és kikapcsoló, esti pihi mellé tökéletes választás.

 

Szerző

Buttercup
Szerkesztő