Oldal kiválasztása

Furcsa lény számomra a játékok éterében ez az MMO. Kinézetében vitathatatlanul  veri a méltán népszerű Blade&Soul-t és Terát, a  azonban már megint egy másik könyvgerinc – vagy csak eddig nekem nem állt össze 110%-ig a cselekményszál.

A történet szerint egy kisebb kutatócsapathoz csapódunk, miközben egy mézes-mázos hangú, mások számára persze abszolút láhtatatlan kis fekete paca beszélt folyton hozzánk. Mint az nagyon hamar kiderül, a gonosz energia a kis mucika lévén elkezdett megfertőzni minket, azonban nincsen akkora hatalma, hogy átvegye felettünk a hatalmat, és nem is akarja – egyenlőre. Ahogy utazunk és felfedezzük a világot, lehetőségünk van szövetségek kötésére, kereskedelmre, valamint arra, hogy rájöjjünk, mi okozza a minket is érintő átkot.

Ha valamit elsőnek dicsérnek kell a játékban, az a kinézete; utoljára ennyire a Blade&Soul tudott ennyire megfogni a látványával az mmo-k közül, de ahogy fentebb emlitettem, ez még azt is übereli. A karakterek design lehetősége jó, a classok bár furcsán genderekre szétvágva soknak tűnnek, mégis nagyjából 8-9-et lehet megkülönböztetni (a női witch féfri megfelelője a wizard, a kunoichinek a ninja, stb.). A harcok során nagy pozitivum az, hogy minél többet ölünk egy bizonyos fajta ellenfélből, annál jobban nő a tudásunk velük szembe és annál könnyebben tudjuk a többit kiiktatni.

A craftrendszert és a housing-ot talán ebben a játékban szeretem a legjobban: szinte mindent tudunk gyűjteni, azokból logikus kereteken belül előállitani, és mivel több házunk is lehet, amiket átalakithatunk raktárrá vagy kisebb üzemmé, igy a termékek előállitása és a kereskedelem is mehet ezerrel. Karma rendszer nem kimondttan van, viszont az npc-kel való interakciók némileg meghatározzák, hogy mennyire szeretnek egy-egy adott településen. Persze alapból nem fognak vasvillával üldözni, ha megölsz egy csirkét, de van amikor érződik egy párbeszéden, hogy a jelenléted nem kimondottan kivánatos.  A main karakteremként szolgáló Sorceress révén hamar szembesültem azzal, hogy a népemet (Calpheon) itt nem nagyon szeretik.

A játékosközösséget még okésnak tudom mondani, az Aion világában töltött évek után pedig a chat ablakban egymást követő reklámokra már szemem se rebben. Egy dolog van, amitől az ideg rángat az az, hogy bár tudunk venni lovat, szekeret még elefántot is, a vadon élő lovakat olyan szinten nehéz kifogni, mint amikor egy 5 csillagos karakterért rollolsz a Fate/Grand Orderben.

Az sem vett le semmit a játék élményéből, hogy olcsóbb áron kezdték el kinálni a készitők – persze erről is, mint mindenről megoszlanak a vélemények. De csak azt tudom mondani, hogy akinek még van kedve az online szerepjátékokhoz és még nem volt szerencséje a Black Desert Online-hoz, az feltétlen próbálja ki, nem sajnálja azt a kis pénzt.

Szerző

Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.