Oldal kiválasztása

Nemrég futottam bele egy összeállításba, ami 50 olyan filmet vonultatott fel, amik igazi pénzügyi bukást okoztak, és végigpörgetve a neveket, bizony minddel egyet kellett értenem, mert sem a történet, sem a karakterek, sem a csavarok nem voltak elég jók benne, így hát összeszedtem személyes legrosszabbjaimat.

Avagy nem minden a pénz, mert lehet nagyon kevésből nagyon jót csinálni (pl. a Hold), vagy nagyon sokból nagyon rossz filmet (pl. a Feledés).

 

Tomorrowland (2015)

A film 190 millió dollár gyártási költsége mellett 280 millió dollár marketingköltséget is termelt, ugyanakkor csupán 209 millió dollárt gyűjtött be világszerte.

Bár én is vártam a filmet – mint sci-fis, kötelező darabnak tekintettem – de a film nagyon gyorsan unalomba fulladt, amit csak tovább tetézett, hogy nem a cselekmény vitt minket előre, hanem a szereplők szó szerint a szánkba rágtak mindent.

 

Az asztronauta (1999)

Inflációval kiigazítva szó szerint a szánkba rágtak mindent.

Az 114 milliós veszteséget produkált, annak ellenére, hogy a szebb napokat látott Johnny Depp, és a mindenben zseniális Charlize Theron voltak a főszereplők – az meg külön megér egy misét, hogy az eredeti cím Az asztronauta felesége, de itthon inkább a férfit helyezték előtérbe.

Legalább fél tucatszor néztem meg a filmet, mindig abban reménykedve, hogy ezúttal megértem, de végül rá kellett jönnöm, hogy nem velem van a probléma, és nem is a feleséggel, ugyanis maga az asztronautánk unalmas, miközben a film indokolatlanul borongós, és minden egyes csavarja előre látható.

 

Zöld Lámpás (2011)

A 200 millió dollár gyártási költsége mellett további 100 millió dollár marketingköltséget is termelt, ugyanakkor csupán 220 millió dollárt hozott a film világszerte.

Komolyan mondom, néha már sajnálom a filmet, mert minden egyes negatív filmes listán szerepel. De tényleg, mi újat mondhatnék egy olyan filmről, amit Ryan Reynolds humora sem volt képes megmenteni?

 

Titan A.E. (2000)

151 millió dolláros veszteséget termelt a Fox Animation Studios második filmje, amivel egyúttal le is húzta a rolót a stúdió.

Anno egy olvasói kérés hívta fel a figyelmemet (és Orlissáét) a Titan A.E.re, és bár igyekeztünk a jót meglátni benne, ez valójában egy értelmetlen film, olyannyira, hogy maguk a készítők sem tudták eldönteni, mit akarnak: egyszerű kis gyerekmesét vagy komoly animációs filmet felnőtteknek. És ahogy az alkotók, úgy a közönség sem tudta hova tenni, bár megértem, hogy sokakban él egy romantikus múltbéli emlékezet a film iránt, de mindünknek vannak ilyen gyermekkori kedvencei, ami felnőtt, logikus és értelmes gondolkodással már élvezhetetlen.

 

John Carter (2012)

Na, ezzel a filmmel aztán igazán nagyot bukott a Disney, olyannyira, hogy még pontos számaink sincsenek, de becslések szerint a hiány 137 és 224 millió dollár között van!

A rendkívül látványosra szánt John Carter annyi sebből vérzik, hogy még felsorolni is nehéz: gyenge színészi teljesítmény, sablonos karakterek, indokolatlan CGI és látvány, miközben egy logikus lépés sem történt a filmben. Edgar Rice Burroughs kötete felett pedig igencsak eljárt az idő, amiért az írót nem lehet hibáztatni, hiszen korának gyermeke, ahol a nők egy haszonállattal voltak egy szinten, de egy 21. századi filmben ez már édeskevés, ahogy egy csinos hős, akinek se lelke, se motivációja sincs!

 

És mindig van egy de, mert anélkül mit sem ér az egész: Final Fantasy – A harc szelleme (2001)

A 18 év távlatában is lenyűgöző animációs munka 135 milliós veszteséget termelt.

Az amerikai-japán koprodukcióban készült Final Fantasy – A harc szelleme igazi technikai bravúr volt 2001-ben, és még ma is felveszi a versenyt a filmekkel, azonban kissé gyengén megírt forgatókönyve nem sok embert töltött meg örömmel. Sajnos, ami igaz, az igaz, és a film tényleg gyenge lábakon áll, ugyanakkor 18 év távlatából is eszméletlenül erős mondanivalója van, miközben kitörölhetetlen darab a filmtörténelemből – vagyis nem minden pénzügyi bukás igazi bukás!

Szerző

Catleen
Catleen
Alapító és főszerkesztő

Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.