Oldal kiválasztása

Általában ha megnézek egy animét, vagy manga adptációt, a film/sorozat végére jól felhúzom magam: annyira jó alapötleteket látok, miközben a kivitelezés annyi sebből vérzik, hogy kedvem lenne letiltani a japánokat örökre a mozgóképgyártástól!

2131-ben a harmadik világháború végén az emberiség a megsemmisülés szélén áll, ám tudósok elszánt csoportja létrehozta a bioroidokat, amik külsőleg emberek, ugyanakkor nem képesek sem szaporodni sem öregedni. A bioroidok arra hivatottak, hogy helyreállítsák magát az emberiséget társadalmi, gazdasági és lelki szinten is.

Deunan Knute ugyanakkor még mindig a háborúban él, addig a pontig, míg egy csapat mecha el nem fogja és elviszik őt egy csodás városba, ahol a bioroidok és az emberek békében élnek, a várost pedig egy biorobot, Athena áll, miközben egy Gaia nevű szuperszámtógép a biorobotokat figyeli, a hadsereg pedig egy ember kezében van. Deunan eleinte nehezen illeszkedik be az új világba, ám amikor rég elveszettnek hitt harcostársát, Briareost látja viszont, ráébred, hogy talán tényleg ez az a hely, ahol végre rendbe jöhet minden. Azonban nem sejti a lány, hogy mekkora összeesküvés is zajlik a háttérben, ami tovább taszíthatja az emberiséget a kipusztulásra.

Az a baj, hogy sem a japánok nem képesek tanulni a hibáikból, sem pedig én, mert minden egyes alkalommal nagy reményeket fűzök egy-egy produktumhoz, hogy aztán pofára esve elborzadjak a végeredményen. Az Appleseed remek alapokon nyugszik, olyannyira, hogy az eredeti képregényt annak a Siró Maszamunénak köszönhetjük, aki a Ghost in the Shellt is megalkotta! És ezek után elkészült egy animációs film, aminek vérlázító logikátlanságánál már csak az animációja a rosszabb!

A film képi világa botrányosan rossz, és ezt nem azért mondom, mert az elmúlt 14 év látszik rajta, hanem mert a készítők ötvözni igyekeztek a 2d-s rajztechnikát a 3d animációval, és ellentétben a Kincses bolygóval, itt az alap rajztechnika lett kritikán aluli. Az emberi arcok kontúrvonalai össze-vissza ugrálnak, a fehér szín meg annyira vibrál, hogy nehéz volt eldönteni, a karakterek sírnak vagy a rajzolók szimplán letojták a munkájukat.

A történet pedig akkora lukakkal van tele, hogy eldobom az agyam: Knute elkapásakor egy komplett alakulattal harcolt, valamik ellen, de ezt úgy félresöpörték az alkotók, mint a pinty, miután beért a városba. Briaeros eltűnése is nevetséges: a férfi 2 éve tűnt el, a lány emlékei szerint elment sétálni, ám most itt van a városban, és esze ágában nem volt megkeresni őt, vagy kivonni a háborúból. A város vezetésének politikai hálója is szövevényes, vagyis inkább értelmetlen, az egyszer biorobotknak, egyszer embernek tekintett tanács nevetséges indokokkal teszi amit tesz, miközben a pusztulás ellen vannak, csak éppen az első eszközük a pusztítás.

Tényleg nem értem, hogy ezt hogy lehetett ilyen lyukakkal kiadni? És egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy Maszamune ilyen hitvány művet tett volna le az asztalra, inkább a film készítői el sem olvasták az eredetit, miközben mindent be akartak zsúfolni, így a csavarban elrejtettek egy csavart amiben volt még egy csavar, azonban ezek egymásnak mondtak ellent.

Az Appleseed egy szégyenletes munka, arról már nem is beszélve, hogy a női fenekeket anatómiailag pontosra alkották, de egy egyszerű pupillatágulást nem voltak képesek megrajzolni! Arról már nem is beszélve, hogy ha valaki használja a görög mitológiát alapnak, akkor a Deadalos és a Tartaros (az egyik egy személy a másik meg egy hely) hasonló hangzása még nem jelenti azt, hogy egy iker-épületet érdemes így elnevezni.

Szerző

Catleen
Catleen
Alapító és főszerkesztő

Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.