Néha nagyon nem értem, mi alapján kaszálnak el sorozatokat: ott volt a fantasztikus sci-fi gyöngyszem a Firefly, vagy az Almost Human, amik annyira remekbe szabottak, hogy örökre beleírták magukat a tévétörténelembe. És most ismét ez történt, itt van egy fantasztikus és érdekes sci-fi fantasy (na, ilyen sincs minden bokorban!), szuper karakterekkel, remek háttérrel, és aztán ismét beleng a kasza.
Itt a világ vége, és ezt nem úgy kell elképzelni, hogy jönnek az élőhalottak, vagy a vámpírok, vagy a természeti katasztrófák, hanem úgy minden együtt szó szerint rázúdul a Földre és annak összes lakójára. A Copeland család is részese az apokalipszisnek, ráadásul az első nap azonnal el is rabolja valami a lányukat, így azonnal felpattannak a lakókocsijukra és elindulnak felkutatni – mert a család az első. Eközben olyan hihetetlen dolgokat látnak, mint sárkányok, vízi szörnyek, fekete lyukak, és más, szinte leírhatatlan borzalmak. Ahogy haladnak a világban, új derül ki egyre több tény erről a káoszról, és úgy áll össze az egész.
Azt hiszem az Aftermath sorozat kaszája is azok közé fog tartozni, amit sosem feledek és sosem bocsátok meg. Az alkotók ugyanis fogták a valóságot, a mítoszokat, a fizikát és a legújabb tudományos elméleteket és olyannyira egybegyúrták, hogy leesett az állam. Persze ez nem azonnal derül ki, és talán sok nézőt ez tántorított el, hogy bár sorozatról van szó, képtelenek voltak kivárni a teljes és koherens magyarázatot a káoszra – pedig itt maga a felfedezés is igen fontos.
Az apokalipszis itt a vegytiszta káosz, nem egy rendezett valami, ahol mindenki hős, hanem az emberek gyarlókká válnak, kapcsivá és durvává, és ez teszi igazán hitelessé a sorozatot, a szereplőink. Miközben itt van a Copeland család, akiknek minden tettével, minden mozdulatával egyet lehet érteni. Anne Heche szó szerint fürdőzik Karen Copeland szerepben: a kemény és hirtelen anya, aki kizárólag a gyerekeivel nem az, de mint volt katona megtanította őket mindenre, nem azt várva, hogy majd ők is katonák lesznek, csak hogy meg tudják védeni magukat. Hasonló a helyzet a férjével, James Tupperrel, aki a sorozatbeli férjét játssza (igen, ők tényleg házasok), aki egy tudós kutató az egyetemen, és megtanította gyerekeinek a tudás szeretetét és a kritikus gondolkodást, hogy nézz mélyebbre, lásd a forrást és az eredetet is. Egyszerűen adózok a felállított családi mintaképnek a sorozatban, pedig a három tinédzser gyerek néha felhúzott, de csak azért mert tinik, és eszerint is viselkedtek, és pont ezzel lettek igazán hitelesek.
Adózom az Aftermath logikája, története, stílusa és karakterei előtt, bár azt el kell ismernem, hogy a CGI hagy némi kívánnivalót maga után, de inkább nézek egy nem túl combos vízi szörnyet, de legyen hozzá egy fantasztikus történet, mint egy CGI csodát, ahol minden izzadságszagú, és az egésznek konkrétan semmi értelme.
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
- Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
- Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
- Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
- IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!