Oldal kiválasztása

Amikor az Anne with an E első évadát ledaráltam, őszintén beszippantott a sorozat, annak ellenére, hogy nem ragaszkodtak foggal-körömmel a könyv plotjához és nemcsak, hogy kihagytak eseményeket, új szereplőkkel és ebből kifolyólag persze új eseménnyekkel is gazdagították a cselekményt. Az első évad végén én (annak ellenére, hogy nálam nagyobb Anne-rajongót nehéz 100 kilométeres körzetben találni) viszonylag elégedett voltam. A karakterek jól voltak felépítve, számomra többnyire logikus dolgokkal dúsították a sorozatot. Na és ezek után érkezett meg a második évad.

A második évad, ahol már teljesen elrugaszkodtak a könyvben leírtaktól és a főszereplők nevein túl nem sok minden köti a sorozatot az „eredetihez”. Bevallom, először bosszankodtam bőven, mert szerintem a Lucy M. Montgomery által írt könyv-sorozatnak nem volt szüksége foltozgatásra, számomra az egyik legjobban megírt lányregények közé tartoznak ezek a kötetek. Később, mivel nem vagyok túl vaskalapos, úgy döntöttem, ez a sorozat is nézhető, csak nem szabad rá úgy gondolni, hogy Anne Montgomery által kitalált életéről szól.

Az írók cserébe nagyon is élvezték frissen kapott szabadságukat, többek között fogták Gilbert (Lucas Jade Zumann) szálát, csavartak rajta hármat, ráfújtak hétszer és aztán a válluk fölött hátra dobva megalkották az új változatot. Látom a koncepció lényegét, ez a Netflix edition sokkal inkább egy kedves történetbe ágyazott oktató- és ismeretterjesztő sorozat, ahol mindent megtudhatunk kedvenc szereplőinken keresztül a századfordulós helyzetről, csak akkor ezért kár volt felhasználni Anne Shirley nevét. Persze nyilván sokkal nehezebb lett volna kiépíteni egy új brandet, szerethető szereplőkkel, megkapó alapsztorival, varázslatos univerzummal, mint lehúzni még egy bőrt a már jól ismert, generációk által szeretett vörös hajú árváról.

Egyébként maguk a témák, amiket ez az évad feszeget, rettentő érdekesek és a készítők közepesen rágósan tálalják elénk a rabszolgaságot, a szélhámosok játszmáit vagy a homoszexualitást a késő tizenkilencedik századi Kanadában. Biztosan vannak olyanok, akiknek újdonságként hat hitelesnek tűnő skiccek által ránézni ezekre a kérdésekre, ráadásul a már ismert és szívünkbe zárt Anne is sokat segít azon, hogy most kivételesen esetleg el is gondolkodjanak rajtuk, szóval nem mondom, hogy értelmetlen próbálkozás, de őszintén ezek a kissé felületes ábrázolások engem nem vettek le a lábamról.

Mindemellett a sorozat tartogat pozitív meglepetéseket is. Az Anne-t alakító Amybeth McNulty valami zseniálisan hozza a fantázia szemüvegén keresztül a világra ábrándosan tekintő, érzelmileg túlcsorduló, heves, de empatikus kislányt és a többi színészre sem igazán lehet panasz.

Így összességében arra jutottam, hogy a sorozat nem landol a kukában (még), főleg az elragadó Amybeth miatt, de azért a kezdeti lelkesedésem bőven alábbhagyott.

Szerző

Gwendir
Korábbi szerkesztő

“IF ANYONE ASKS WHERE I AM, I’VE LEFT THE COUNTRY.”