Stephen King korunk egyik legzseniálisabb írója, ezáltal népszerű alapanyag a filmes adaptációkhoz is, de utóbbiak meglehetősen vegyes minőségűre sikerednek. Míg az AZ legutóbbi filmes feldolgozása vitathatatlanul remekmű lett, a Setét torony és a Köd hatalmas csalódást okozott a rajongóknak. Nem véletlenül, hiszen a jó horror legfontosabb eleme a képzelőerőnk, amit nagyon könnyű lelombozni egy-egy gagyibb jelenettel. Ilyen előzmények után kicsit aggódva vágtam bele a Hulu legújabb 10 részes sorozatába, a Castle Rockba, de szerencsére pozitívan csalódtam.
A történet King munkásságának egyfajta esszenciája. A helyszín Castle Rock, ahol a közeli börtön igazgatója (Terry O’Quinn) meglehetősen morbid módszerrel lesz öngyilkos. Halála után az új igazgató (Ann Cusack) feltárja a börtön egyik, már sok évtizede lezárt szárnyát, ahol egy régi víztartályból kialakított ketrecben egy fiatal férfit (Bill Skarsgard) találnak. A férfi mindössze egy nevet hajtogat, Henry Deaverét, aki Castle Rock egyik legzűrösebb gyerekéből lett védőügyvéd. Az új igazgató nem akarja nagydobra verni az esetet, de az egyik börtönőr névtelen telefonhívásban értesíti az ügyvédet (André Holland), aki sok év után visszatér Castle Rockba. Ez a visszatérés pedig sok emléket és sok sebet piszkál meg benne és másokban is.
A Hulu biztosra ment: a parádés szereposztás mellett maga Stephen King is részt vett a forgatókönyv írásában, amellett a Dustin Thomason mellett, akinek a Hazudj, ha tudsz sorozatot is köszönhetjük. A King rajongók számára külön csemege Sissy Spacek neve is, akit nem először láthatunk az író egyik karakterének bőrében. Ahelyszínválasztás tökéletesnek bizonyult, a kamerakezelés kifogástalan, egyes jelenetek szépsége és más képsorok mocska tökéletes egyensúlyba hozza a látottakat. A hangulat végig nagyon nyomasztó és feszült, tökéletesen éreztetve van, hogy az egyes szereplők a jelenleg ismertnél súlyosabb módon vannak összekötve, és olyan titok lappang a háttérben, ami hamarosan nagyot fog robbanni.
Emellett viszont az írók remek érzékkel kezelték az információcsöpögtetést, és mielőtt még úgy éreznénk, hogy kezd követhetetlenül sok külön szál felbukkanni, szépen nekilátnak az egybeszövésüknek, ami majd a következő részekben fog kiteljesedni. A Castle Rock az eddigiek alapján az egyik legjobbnak ígérkező vizuális adaptációja a horror királyának. 10/10