Oldal kiválasztása

Van abban valami bizarr élvezet, ha az ember katasztrófafilmeket néz, olyan, mintha felkészülne ezekkel a lehetetlenre, pláne ha ez esetben egy hiper-szuper vihar kerekedik, ami az egész bolygót fenyegeti.

A klímaváltozás fenyegetése miatt a világ egységbe tömörült és tudósok, mérnökök és úgy az emberiség legjava megalkotta azt a szerkezetet, ami a bolygó pályáját követve képes módosítani az időjárást. A műholdakból álló geo technológiai háló körbeveszi az egész bolygót, míg az irányító központ vezetésével megakadályozzák a katasztrófát – vagyis megakadályoznák, ha pont az irányító központ nem romlana el.

Jake (Gerard Butler) az egyike volt a legnagyobb koponyáknak, ami megalkotta az emberiség megmentőjét, azonban sorozatos balhéi, elviselhetetlen természete és stílusa miatt hamar kipenderítették a szűrét, de most, hogy a Föld órái megvannak számlálva, ismét csak Jake segíthet.

Én amúgy egészen kedvelem a katasztrófafilmeket, de ehhez fontos, hogy a néző egy kellően alacsony sávba helyezze elvárásait, és ne akarjon mást, csak ámulni a látványon, borzongani és popcornt enni. A szomorú igazság az, hogy ezt az igen alacsony lécet is leverte az Űrvihar.

Itt van nekünk a hős, Jake, vagyis Gerard Butler, aki mindenhez ért, legyen szó gépészetről, természetföldrajzról, vagy éppen alapfokú programozásról, de minden zsenialitása mellett arra képtelen, hogy ne mosson be úgy kábé minden két lábon járó élőlénynek. Nem vagyok nagy rajongója Butler munkásságának, de azért időről-időre összefutok vele, és meg kell mondanom, ebben a filmben nyújtotta élete leggyengébb alakítását, pedig korábban azt hittem, nincs lejjebb A csúf igazságnál.

De persze a film élvezhetetlenségéről nemcsak ő tehet, hanem a forgatókönyvírók, akik annyira „ravasz” csavart eszeltek ki, hogy nagyjából tíz perc után levágta mindenki. Eközben élhetetlen és lehetetlen karaktereket alkottak meg. Külön szeretném kiemelni, hogy az egyetlen tudósnőnk, amint felbukkant a főszereplő férfiállat, azonnal lement kutyába és lehúzta a wc-n minden diplomáját, a tudásával együtt. És hogy miért terjednek a női szereplős filmek, na, pont az ilyen írók és rendezők miatt, akik az emberiség felét teljesen hülyének nézik!

Az Űrvihar nemcsak a filmek között gyenge, hanem úgy a katasztrófafilmek között is az, én nem mondom, hogy ez a műfaj Oscar-díjat érdemel, mert nem, de megvan a maga stílusjegye, aminek használatával igenis lehet jókat alkotni! Az űrvihar nem egy katasztrófa film, hanem csak simán katasztrófa.

Szerző

Catleen
Catleen
Alapító és főszerkesztő

Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.