Oldal kiválasztása

Avagy egy újabb olyan játék, ami nem enged el a gép elől. A Path of Exile véresen őszinte és kegyetlen, akárcsak az Age of Conan, vagy a későbbiekben szintén említésre kerülő Diablo, és jó szerepjáték révén kiváló történettel is rendelkezik. De kezdjünk csak mindent az elejéről.

Hasonlóan a legtöbb RPG-hez, itt nem mi magunk kreálunk meg 100%-ig egy karaktert, akivel lemészárolunk mindent, hanem már egy adott harcos bőrébe bújunk egy,  az általunk preferált harci osztály képviselőjét a hat Exile (Száműzött) közül. Miután röviden felvázolják, hogy milyen válogatott vétségek miatt is kell minket Wraeclast-ra száműzni, a karaktert el is szállítják, de láthatóan baj adódott – ugyanis a következő pillanatban már a homokos, mászkáló élőholtakkal telt tengerparton ébredünk, mint egyedüli túlélő. Egy rövid kis betanítás után eljutunk az első városba, ahol az ott lévők adnak nekünk útmutatást és küldetéseket – vagyis mindent, ami a szintlépéshez és a túléléshez kell.

A hat (később hét) osztály a veteránabb játékosoknak nem fog akkora meglepetés okozni, ám több olyan tényező is van, ami jelentős változtatás a megszokottakhoz képest. Először is a harcosoknak két fajtája van aszerint, hogy egy fő tényezővel rendelkeznek (pl:erő, tudás) vagy kettős, kevert összeállítással rendelkeznek. Jó példa erre a leginkább assassin/rogue vonalat képviselő Shadow osztály, ahol egyszerre számít az intelligencia és az állóképesség. Második eltérés: annak ellenére, hogy vannak ezek a bizonyos beállítások és az ehhez igazodó, gordiuszi csomó módjára kusza passzív képességfánk – lehetnek átmenetek a harci stílusok között.

Mivel a képességeket a felszerelésünkbe illeszthető gem armada adja, így szabadon variálhatjuk őket aszerint, milyen beállítást készítünk az adott fegyvernek vagy ruhának. Így lehet hogy a Shadow karakterem képes zombikat idézni, a fizikailag pedig nem éppen a toppon lévő Witch pedig kard-pajzs kombóval szedi le az ellent. Kisebb dolgokat leszámítva csak a képzeleted szabhat határt annak, milyen módon akarod kifilézni az rossz rosszakat – mert azt egy pillanatra sem felejthetjük el, hogy a karakterünk sem éppen egy földre szállt angyal.

A játék menetének a gerincét a különféle Act-ok jelentik, vagyis maga a fő történetszál, amik epizód szerűen vannak összefűzve és közel száz pályán elénk tárva. Mert nagyjából ennyi, dungeon szerű hely vár arra, hogy felfedezzük és ezáltal vigyük tovább a történet menetét. A felülnézetes meneteléssel még mindig vannak kisebb bajaim – és valószínűleg maradni is fognak -, de a sok érdekesség és szépen megkreált helyszín bőven kárpótol érte. ami pedig a legnagyobb pozitívum – már ami a hozzám hasonló megrögzött solo playereknek jó – az az, hogy teljesen egyedül fedezheted fel ezt a világot. Jó, a csomópontokat jelentő városokban összelehet futni játékosok tömkelegével, de ők csak akkor mehetnek veled be egy pályára, ha csapatba hívod meg.

Normál fizetőeszközre ne számítsunk a Path of Exile kapcsán: az általunk megszerzett holmik eladását különféle alapanyagokkal honorálják a kereskedők, amiket egyszerre használhatunk fejlesztésre és kereskedelemre is. Bár vannak mikrotranzakciós adás-vételek a játékban, azokban jobbára csak egyedi skin-t lehet szerezni, esetleg egy-két állatot. Így vásárlás miatt nem lehet  eltérés a játékosok harci szintje között, csak az, hogy milyen felszerelést verbuváltak össze eddigi kalandjaik során.

Hasonlóan a Grim Dawn-hoz, a Path of Exile-t is sokan a gamer közösségben a Diablo 2 szellemi utódaként kezelik, és valljuk be – ez az állítás nem alaptalan. Egy eléggé naturalista, groteszk és kegyetlen világ tárul elénk, ahol pont azok hozzák a sorsfordító változásokat, akik a nagy tömeg szemében maguk is az embertelenség megtestesítői.

Bár korábban már készült egy cikk a kedvenc szerepjátékaim kapcsán, a Skyforge, a Neverwinter és főleg a Path of Exile nagyon elgondolkodtatott azon, hogy kellene némi változtatást eszközölni a korábban leírtakban.

Szerző

Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.
Watchaholics
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.