Oldal kiválasztása

Tudom, hogy a mai „mainstream” mozinéző a jó kis közönségfilmekhez – a blockbusterekhez, a vígjátékokhoz, a horrorokhoz – van hozzászokva, viszont néha igenis érdemes más irányba is tekingetni, és beülni egy olyan színvonalas dokumentumfilmre, mint a Raffaello – A festőfejedelem.

A Raffaello az itthon az Urániában és más művészmozikban játszott A művészet templomai című dokumentumfilm-sorozat kilencedik epizódja (és az első, amit én láttam – tudom, szégyen), ami a nagy reneszánsz mester, Raffaello Santi életét és munkásságát mutatja be kilencven percben, a lehető legmodernebb technológiát felhasználva.

A „történet” nagyjából kronologikusan halad, betekintést engedve a mester gyermekkorába, tanulóéveiben, firenzei, majd pedig vatikáni munkáiba – megspékelve világi megbízatásokkal –, kitérve személyes passzióira, hírnevére, és szerelmeire. Hogy közelebb hozzák Raffaellót, mint embert a közönséghez, a film a mester a nézőhöz intézett monológjával indít, és kis, játékfilmszerű betéteket tartalmaz, amik vizualitásának alapját sokszor Raffaellóról a halála után készült, életének fontos eseményeit ábrázoló festmények szolgáltatták.

A film számos fontos, ismert és kevésbé ismert műalkotást is bemutat, amiken lassan halad végig a kamera, kiemelve Raffaello zsenialitását, és, hála a 3D technikának és a nagyfelbontásnak, feltárva minden kis apró, fontos részletet, miközben neves művészettörténészek kommentálják a látottakat, kitérve a művek életrajzi vonatkozására, a kompozícióra, a színek játékára, és a képek szimbolikus üzenetére. A film összehatását pedig az olasz tájról, drónokkal készített, csodás felvételek teszik teljessé.

Amondó vagyok, hogy az igazi nagy művészek munkáit testközelből, valós mivoltukban a legjobb megtekinteni, hiszen úgy vagyunk képesek a legjobban magunkba szívni ezen alkotások hangulatát – azonban, mivel az ilyen műremekek a világ legkülönbözőbb pontjain kapnak helyet, felkeresésük nem éppen a legegyszerűbb feladat. Viszont ha már élőben nem is láthatja őket az ember, A művészet templomai a második legjobb lehetőséget biztosítja megtekintésükre.

A Raffaello – A festőfejedelem december 14-étől látható a hazai mozikban.

Szerző

Orlissa
Alapító és főszerkesztő-helyettes

A kedves-naiv-romantikus macskamán, aki írói ambíciókat hajszol. Reménytelen fangirl és könyvmoly.
Watchaholics
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.