Van az a lelkiállapot, mikor jól esik az embernek egy katasztrófafilm, a maga egyszerűségével, kiszámíthatóságával, hősies karaktereivel – ezeknek a kívánalmaknak tökéletesen megfelel a San Andreas, ami mindezek mellé még viccesen szórakoztatónak is bizonyult.
Dr. Lawrence Hayes (Paul Giamatti) geológusként dolgozik, és a földrengések specialistájának is mondható, legújabb fejlesztésével pedig még hamarabb szeretné megjósolni a földmozgásokat, hogy ezáltal is minél több ember menekülhessen meg. Új szerkezetének teszteléséhez a Hoover gátat használja, ahol azonban bekövetkezik egy hatalmas, eddig sosem látott rengés. Hayes szerint ez a rengés csupán a kezdete egy sokkal összetettebb rengés sorozatnak, ami akár egész Kaliforniát leválaszthatja a kontinensről, életek millióit téve tönkre ezzel.
Raymond Gaines (Dwayne Johnson) a légimentők egyik legtapasztaltabb pilótája, aki magánéleti válságból próbál kilábalni, nem sok sikerrel. Nemrég vált el feleségétől, Emmától (Carla Gugino), miután egy családi nyaralás során katasztrófa történt. Lányuk, Blake (Alexandra Daddario) anyjának új barátjával tart éppen Los Angelesbe, mikor bekövetkezik a lehetetlen és a legbiztonságosabb épületek dőlnek romba egymás után. Blake azonban nem marad magára a nagyvárosban, mivel segítségére siet egy fiatal srác az öccsével, hármasban pedig igyekeznek biztonságos helyre kerülni és megtalálni Blake szüleit, ehhez azonban sok akadályon kell keresztüljutniuk.
Mindig megelőlegezek egy piros pontot annak a filmnek, ahol Dwayne Jonhson és Carla Gugino együtt szerepelnek (Rohanás, A Boszorkány-hegy), mivel remek párosnak tartom őket, akik között remekül működik a kémia és az adok-kapok játékok is, és ez a Törésvonalban sem történt másként. Különösen jól működött a két szereplő közötti drámai felhang is, ami az elfojtott és ki ne mondott érzelmekből fakadt. Végre egy olyan film, ahol hősünk úgy élt át tragédiát, ahogy az lehetséges is lenne a való életben. Alexandra Daddario minden szerepében remek, most is remekül megoldotta a tinit, aki kemény csaj, ugyanakkor nem tudja levetkőzni önmagát vagy fiatalságát, így pedig nem ostobaságokat csinál folyamatosan, hanem igyekszik okosan viselkedni, csak nem rendelkezik akkora tapasztalati tőkével, mint egy negyven éves, és ettől válik igazivá és hihetővé a karaktere.
Technikai szempontból remekül megoldották az épületek romba dőlését, látszik, hogy a stábban figyeltek a részletekre és a fizika törvényeire – amit azért néhol áthágtak, de pont annyira, hogy működjön a cselekmény. A Törésvonal egy nagyon is jó filmnek bizonyul a katasztrófafilmek mocsarában, amire nem mondom, hogy megnézném újra, de ha valahol szembetalálnám vele magam, szívesen ülnék le megnézni.
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
- Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
- Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
- Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
- IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!