Oldal kiválasztása

Hála az égnek a Little Witch Academia és a To aru Majutsu no Index előtt is voltak olyan sorozatok, amik szívesen pengeélre helyezték a mágia és a technológia koránt sem baráti kapcsolatát. Ezek között vannak ismertek és sajnos méltatlanul elhanyagolt darabok, mint például cikkünk mai alanya, a Mahou Shoujo-tai Arusu, vagy angolosan  Tweeny Witches.

Arusu (vagy kissé normálisabb átiratban Alice) egy szimpla lány, aki azonban valami hihetetlen elánnal van a varázslatok felé, és szentül hiszi, hogy az létezik. Egy váratlan szélfuvallat (vagy nem is tudom minek) hatására azonban leesek a házuk teraszáról, és csodák csodájára nem a betonról kell fölkaparni a kishölgyek, hanem hatalmas növényekkel borított területen találja magát – meg néhány boszorkányt is. Mint azt sejteni lehetett Arusu átkerült egy másik, mágiával teli világba, és persze nagyon örül új boszi ismerőseinek Sheilának és Eva-nak, a gondtalan személyisége és az eléggé furcsa értékrendszeréből meglévő dolgok nem kis problémákat idéznek elő,
mind a boszorkányok, mint a férfi mágusok (warlock) világában. Így nincs más hátra, mint megkeresni és kiiktani a probléma forrását, ám ez koránt sem tűnik könnyűnek, mint azt a három lány elsőre hitte.

Aki egyből azt gondolná, hogy ebben a negyven (összerakva csak húsz) epizódban csak fanservicet és drámával kevert trollkodást kapunk, az eléggé mellé lőtt, ugyanis a Tweeny Witches egy meglepően komoly darab: egyszerre állítja pengeélre a fiatalok útkeresését, a szülő-gyermek konfliktuskérdést és a felnőtté (vagy inkább felnőttesebb gondolkodásúvá) válást, és emellé még kever jó sok mágia vs technológia ellentétet is. Talán az utóbbira van a legerősebb példa, ugyanis maga a világ is úgy oszlik fel, hogy a warlockok és a boszorkányok
külön helyen élnek, csak házasodási célzattal találkozhatnak – és mindkét oldalon hatalmas tiltások vannak. Ezek remek alapok konliktusokra, és valahogy mindkét oldal – a „régimódi” és a „haladó szellemiségű” – is megkapja pont ezen dolgai miatt a hatalmas pofonokat. A warlockoknála túlzott elfordulás a mágiától voltaképpen kiszívta belőlük azt, ami egykoron naggyá
tette őket, ám a merev ősi dolgokhoz vaskarommal ragaszkodó boszorkányok módszerei is már legfeljebb csak papíron hatékonyak.

És pont ezért is kellett egy köztes személy, aki egyik világnak sem a kimondott tagja – ez lesz Arusu -, és bár ténylegesen boszi lesz, mégis végig megőrzi a harmadik fél, a külső szemlélő álláspontját. A saját, otthonról hozott józan paraszti eszével képes dolgokat is meglátni, amik elől a két világ lakói (elsősorban a vezetőik) olykor szánt szándékkal fordítják el a figyelmüket – ezzel csak tetézve az amúgy is elég nagy bajt.

ha még a történet nem lenne elég érdekes, az egésznek a jól megalkotott szereplők adják meg az ívet: persze elsőre mind egy-egy adott sztereotípának megfeleltethetőek – van ugye hebrencs, a perfekcionista, a kedves-de-nem-tud-harcolni, az emo és az öncélú, de jószívű. Mind mind egy ilyen alapból indulnak ki, de hála égnek nagyon hamar kitűnik az is, hogy ezeknek a karaktereknek
van mélységük legyen az akár az elsőre bunkó Sigma, vagy a bizalmatlan és apatetikus Lennon.

Kinézetben leginkább a Hells Angels mangára hasonlít az anime, de az egyedi kinézet is csak növeli azt a benyomást a nézőben, hogy ez az anime nem egy a sok tucatdarab közül – még ha sok grafika megszállottat sikeresen el is űz. Sajnos a japán szinkront nem tudtam meghallgatni, mert csak angol szinkronnal találtam rá a sorozatra – azt meg hallgatni annyira volt élvezetes, mint polippal szkanderozni -, de a stábot elnézve pazar hangzása lehet.

Mint sok más animét, amiről volt szerencsém eddig írni, ezt is csak ajánlani tudom: érdekes, elgondolkodtató történet és szerethető karakterek. Kell ennél több egy jó  sorozathoz? Legfeljebb egy csipetnyi mágia.

Szerző

Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.