Oldal kiválasztása

sZone-Online avagy Hanama talált egy olyan játékot, ahol ténylegesen el kell olvasni a párbeszédeket, különben elveszik, mint mutáns szamár a zöld anomália ködben. Miután a Fallen Earth óta nem találtam jó poszt-apokaliptikus mmo-t (az Infestation: The New Z-t inkább nem említeném), így a steam legmélyére kellett lemennem, ahol végül ráakadtam egy koránt sem vészes – de az átlagosnál semmiképpen sem erősebb – játékra, a már fentebb említett sZone-ra.

Átfogó történet nagyon nincs, a fő lényeg annyi, hogy a föld egy kissé bekeményített, miután az ember túl sok mindent tett tönkre rajta, és elindított egy kis világvégét. Három generációval később indul maga a játék, és egy stalker lesz a karakterünk (és itt most nem a klasszikus értelembe vett zaklatóra kell gondolni), egy túlélő, aki egy szerencsétlen vonatozás után kerül be az egyik szektor életébe. Innentől persze nincs megállás, fegyvert kell ragadni, mutánsokat ölni és tárgyakat megszerezni, adókat behajtani, hasznos szakértelmet kitanulni (medikus, vadász, fegyverkészítő) és kideríteni, hogy mi áll az egyre fokozódóbb mutánshordák hátterében.

Kicsit ez most furcsán hangozhat, de végre egy olyan túlélő MMO, amiben nem az amerikai kontinens a túlélési terület, hanem Kelet-Európa (azon belül is Ukrajna és/vagy Oroszország) és ha nagyon gonosz lennék azt mondanám, hogy a játék ott nem sokban különbözik a valós élettől – de semmi olyat nem merek mondani, ami miatt egy AK-47-est lehetne a hátamba állítani. A házak, a terek (és a szobrok) is ezt a hangulatot erőtítik, a különféle küldetéskset ad NPC-kről már nem is beszélve, de még többi jtáékos nevét elnézve is közel s távol
talán én vagyok az egyetlen, aki angolos (vagy egyáltalán nem cirill abc-s) névvel rendelkezik. A kinézetnél maradva még nagyon szépen lettek megoldva a környezeti hatások (eső, szélfúvás, villámlás), és ami még durvább, hogy ezek hatással vannak a lövési képességeinkre is.

Igen, ami miatt eddig morcos tudok lenni a játékra az az (amellett, hogy a mobok valami szabálytalanul erősebbek a játékosoknál), hogy nincs kézifegyver, csak lőfegyverek, de az elég nagy mennyiségben. A töltény persze eléggé költséges, de hála az égnek, cserekereskedelem lévén is lehet szerezni töménytelen mennyiségű lőszert – ami kelleni is fog majd, higgyétek el. A mobok ugyanis piszok gyorsak, gyorsan változtatnak irányt, szóval az erős, de lassú shotgun ellenük nem sok ér, főleg akkor, ha egyszerre hat veti rád magát.

A sors talán különös fintora az (vagy szimplán csak az teszi, hogy pve szerveren vagyok), hogy itt a játékostársak meglepően kultúráltak és segítkészek. Jó példa erre az, hogy
valami miatt nem voltam képes használni a már fentebb is említett ak-at. Fél perc sem kellett hozzá, hogy valaki segítő üzenet írjon a chaten, és bár azután sem sikerült megoldani
a problémát, de legalább hajlandó volt segíteni. Persze ettől az egy dologtól nem fog megváltozni a véleményem az mmo-béli emberekkel való kommunikációról, de attól függetlenül
ez kis pozitív fény az éjszakában.

A sZone-online egy érdekes, bár kissé nehézkesen induló játék, de jól odafigyel az ember, akkor már sokkal könnyebben lehet venni az akadályokat benne.

Szerző

Hanama
Alapító és szerkesztő

Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.