Oldal kiválasztása

Ha mobil játékról van szó, akkor a közepes hosszúságú játékokra esküszöm. Elvégre mobilon nem valószínű, hogy bárki kipörget egy Skyrim hosszúságú történetet, de azért szeretem, ha nem öt percbe telik megnyerni az egészet. Erre a vágyamra volt az egyik megoldás a Plague Inc., ami a kezdetek óta még egy rakás izgalmas extrával is bővült.

A játék a gonosz stratégák kedvence – szóval nekem – mivel a cél, hogy kiirtsd az emberiséget. A feladat egyszerű: készíts egy betegséget, fertőzd meg vele az egész bolygót és töröld el az emberiséget. Persze, aztán a megvalósítás már cseppet sem egyszerű. A legalacsonyabb szinten egy baktériumot kell létrehozni. Aztán ahogy halad előre az ember, úgy már lehet válogatni vírus, parazita, sőt, a legmagasabb szinten a biofegyver közül is. Mindegyik esetében három nehézségi szint áll rendelkezésre. A legegyszerűbb, casual szinten még maga az emberiség is elősegíti a fertőzést, mivel nem tisztálkodnak és a beteg emberek ölelkeznek. A brutal szinten viszont már durva higiéniai szint van és a beteg embereket bezárják egy börtönbe.

Minden típusnak megvannak a maga előnyei és nehézségei. A vírusok például imádnak mutálódni, a gombák pedig nehezebben szóródnak szét. Ha pedig ennyi lehetőség nem elég, akkor vannak speciális Scenariok is. Én ezekből ugyan még csak egyet pörgettem át, amiben az volt a feladat, hogy a súlyosan depressziós világot megfertőzzem jókedvvel a Télapó segítőjeként. A többi feladat is hasonlóan kreatív, így ha az ember megunná az egyszerű irtást, akkor egészen jó kis feloldást kaphat ebben.

A játéknak amúgy van nagytesója is konzolra és PC-re. Ez nyilván azért több lehetőséget ad kihasználásra, mivel bármennyire is nem szeretem bevallani, a mobilos játékok mindig le vannak egyszerűsítve. Nem mintha ez nem lenne érthető, elvégre egy egészen más felületről beszélünk, ahol ez egyszerűen szükségszerű. de azért arra tökéletesen alkalmas, hogy kíváncsivá tegyen erre a bizonyos nagytesóra is, amiről majd a későbbiekben fogok is cikkezni.

Az egyetlen dolog, amit nem tudok hová tenni fejben, az a játékhoz tartozó hang. Mármint, igazából elképzelésem sincs, hogy milyen hangot képzelek el egy ilyen játékhoz. Van egy alap kis ritmikus és baljós zene, ami alatt időnként megszólalnak hangeffektek, mint a köhögés, vagy egy kis hajmeresztő gyereknevetés. Nem igazán tudom eldönteni, hogy ezt most én szeretem, vagy nem. Elvégre most én vagyok a teljhatalmú szupergonosz, de egyszerűen futkározik a hátamon a hideg ettől a gyereknevetéstől. Kicsit nekem ez olyan, mintha maga a program akarna lebeszélni arról, hogy ilyen kegyetlen legyek, de ez meg egyszerűen szembemegy azzal, hogy az egész játék tulajdonképpen pont erről szól. Jobb híján egyébként egyszerűen kilövöm a hangot, végülis a buszon úgysem ezt akarja hallgatni mindenki. Ellenben amikor felbukkant az ellenőr, annak ellenére is ugrottam egyet ijedtemben, pedig bérletem is van.

Összességében a Plague Inc. egy elég jó kis játék. Remekül el lehet ütni vele az időt, ráadásul tökéletesen képes alkalmazkodni az én mániákus multitasking életvitelemhez, hiszen nem kell folyamatosan nyomkodni, csak nagyjából ötpercenként – magyarán nem zavaró, ha közben filmet nézek, mondjuk. Nekem beette magát az életembe, főleg, hogy manapság rengeteget kell utaznom, amit eddig elpocsékolt, semmittevő időnek éreztem.

Szerző

Ixi
Alapító és szerkesztő

Főállású gonoszkodó sárkányboszorkány, egyben egyetemista tündérlány. Szeretem a fantasyt, a horrort és a pc játékokat. Őzike forever!