A tavalyi év egyik nagy meglepetése számomra a Wynonna Earp, ami egyedi stílusával, főszereplőivel, csajosságával és keménységével egyszerre lopta el a szívemet, és tett örökre hű rajongójává. Az első évad minden percét imádtam, a csavarokat, a humort, a rémisztő jeleneteket – és alig várom már a folytatást belőle, amit már a Comic Conon beharangozott a Syfy!
A családi átok szerint minden örökös (vagyis a legidősebb leszármazottja Wyatt Earp-nek) huszonhetedik életévét betöltően vissza kell küldenie a pokolra minden, Wyatt által megölt, és azóta feltámadt embert, vagyis ez esetben démont. Wynonna (Melanie Scrofano) bár nem ezért megy vissza Purgatoryba, hamarosan mégis ez lesz a célja, miközben társra talál egy Dolls (Shamier Anderson) nevű rendőrbíróban, és a húgában, Waverlyben (Dominique Provost-Chalkley), aki minden lehetséges információt összegyűjtött családjukról. És szüksége van Wynonnának és a Békítő nevű fegyvernek a segítségre, hiszen hetvenhét visszajárót kell visszaküldeniük oda, ahova tartoznak: a pokolra!
Ismét egy képregényadaptációval van dolgunk, ami már lassan megszokottá válik a sorozatiparban, viszont ennek köszönhetően a kevésbé ismert, réteg szériák is tévéképernyőre kerülhetnek, pont mint a Wynonna Earp (vagy a Preacher). Viszont az alkotók ügyesen megoldották, hogy ne a képregényektől megszokott panelos megoldásokat vegyék át, hanem egy vérbeli, összefüggő és sodró lendületű sorozatot alkossanak meg.
A casting elsőrangú! Melanie Scrofano zseniális Wynonna: szabadszellemű, konok, kemény, vicces, és minden mozdulatából sugárzik a nőiesség. Ugyan nem menetes a monologizálástól, de ezek mindegyike egy kész aranybánya, és ráadásul két össze nem illő képvilágot zsúfolnak egybe (ahogy Orlissa mindig külön kiemeli ezeket a részleteket), pont ilyen pillanat volt, mikor Wynonna a legdurvább kínzásokról beszél, miközben fánktól porcukros az orra.
Ráadásul Doc Holliday (Tim Rozon) is felbukkan a történetben, aki korábban a nagy ős, Wyatt Earp legjobb barátja és fegyvertársa volt, és bizony látható is egyfajta feszültség Wynonna és Doc között, amit a készítők remek tempóban adagolnak. Egyedül az évad végi szerelmi háromszöget nem tartom helyes lépésnek, de az évadban látott csavarok és hajtűkanyarok után érzésre ez sokkal több lesz, mint puszta érzelmi döntés.
Igen, mert bőven vannak az első évadban hajtűkanyarok, ugyanis a főgonoszról, Bobo Del Reyről (Michael Eklund) is sok háttérinfó kiderül, ami után egy komolyabb és komplexebb karaktert kapunk. Ráadásul ez a komplexitás jellemző az egész évadfináléra, ami egy sokkal nagyobb volumenű második évadot harangoz be a nézőknek, miközben jócskán megválaszolja az első évadbeli nagy kérdéseket.
A Wynonna Earp egy igazi gyöngyszem, ami kiemelkedik a megszokott sorozatos és képregényadaptációs kavalkádból, mivel tökéletesen elfér benne a sci-fi, a western, a humor és a misztikum is – és persze a csajokról se feledkezzünk meg (Fight like a girl!).
Szerző

-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!