Nem hittem volna, hogy mostanság előtűnnek olyan MMORPG-k amik még képesek bizonyos dolgokban nekem újat mutatni – legyen az jó, vagy kevésbé előnyös dolog –, de az Echo of Soul ezt nálam kamatostul megcáfolta.
A szintén koreai fejlesztésű játék az északi mitológia lényeit és történeteit veszi alapul: adva van a két nagy teremtő faj az istenek és az óriások, akik háborúban álltak. Az istenek végül győztek, de a legfőbb óriás Ymir vérének káros hatása miatt sok lény korrumpálódott és ez a hatás veszélyezteti a világfát is. Az istenek meggyengült erővel nem képesek egymaguk szembeszállni a méreg terjedésével, így kiválasztanak egy hőst az ún. Soulkeepert, kinek feladata, hogy a romlott lelkeket megtisztítva visszahozza a békét a világba.
Eddig gondolom semmi újat nem mondtam a veterán játékosoknak. Azonban már a karakterkreáció is érdekes. Sokak számára már ez a dolog egy nagy hátrány ugyanis a kasztok genderlock-oltak, vagyis egy kasztban csak egynemű karakterek vannak. De aki képes ezen túltenni magát és hajlandó játszani az Echo of Soullal, azelőtt egy hatalmas és érdekes világ nyílik meg.
A küldetések persze hozzák a szokásos elvárásokat, hogy „szedjél virágot” vagy „ölj meg tíz ilyen meg olyan lényt”, és persze a kisebb boss harcok vagy a dungeon-os küldik is szép számmal vannak. Külön örültem, hogy a Dungeonokhoz nem kell mindig emberekre várni, mert alapból solo üzemmódban vannak, és külön átlehet állítani – vagy, ha party-ba vagy, akkor automatikusan vált át – többszemélyessé.
A kasztok fiú-lány megoszlását (és az ebből következő kisebb nemi szerepkörös viták) remekül ellensúlyozzák a viszonylag egyedinek mondható harc stílusok, valamint a számomra különösösen szívmelengető a hibrid harci kasztok. Jó példa erre a más világból érkező Warlock kaszt, akik rontó képességekkel rendelkeznek, de közelharcban is képesek nagy sebzést okozni. Az viszont a mai napig nagyon mulatságos (harc közben sokkal inkább zavaró), hogy a Rogue harcosom (alkasztként Duelist) több manát eszik, mint a mágusom.
PvP harcokban alapvetően a több fős harcok dominálnak – ezért sem fogok egyhamar párbajozni –, de amúgy a normál zónákban is kilehet hívni más játékost, és persze vannak a nagy létszámot igénylő Guild Battle-ök sem maradhatnak ki a játék repertoárjából. Ami egyediség még rejlik a játékban az az, hogy miután levertünk egy mob-ot, annak megszerezzük a lelkét, amit a soul sanctumban megtisztítva a saját soul képességünket erősíthetjük vele. Ezen kívül minden szokásos szerepjátékos dolog megtalálható benne: mount, pet, craftrendszer és a már fentebb is említett guildek.A grafika és a zenei aláfestés is nagyon szép, a zene külön érdekes akkor, mikor aktiváljuk a soul skillünket és az addig nyugodt dallamot felváltja egy sokkal pörgősebb – valósággal harcba hívó melódia.
Én nagyon tudom ajánlani azoknak, akik még nem kezdtek bele az Echo of Soulba: viszonylag könnyen megtanulható, szórakoztató és bár vannak prémium dolgok, nem kell a havi fizetésed elköltened amiatt, hogy erős legyél.
Szerző
-
Alapító és szerkesztő
Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.
Trackback/Pingback