Nagy hévvel vetettem bele magam a sorozatba, de amennyire levarázsolt az elején, annyira pofára ejtett a CTRL nélkül, ennek megfelelően ódzkodtam a második évadtól. Sajnos a számítógépes bumm idején játszódó sorozat egyáltalán nem a korszakról szól, hanem egy családi drámáról, ami csak felszínesen súrolja a nyolcvanas évek izgalmas IT világát.
Másfél év telt el mióta Gordon (Scoot McNairy) és Joe (Lee Pace) megépítették a Cardiff legjobb hordozható számítógépét. Másfél év, mióta Joe felgyújtott egy teherautónyit a gépből majd eltűnt szem elől. Ezalatt Gordon még egy korszakalkotónak minősülő személyi számítógépet hozott létre, miközben felesége, Donna (Kerry Bishé) és Cameron (Mackenzie Davis) egy saját céget alapított, a Zendülést, mely online játékokat kínál telefonos modemen keresztül.
A Cardiff azonban eladásra került, és Gordon hatalmas pénzösszeghez jutott hozzá, aminek köszönhetően a családjának nem lesznek többet gondjai. A megszokott rend így felborulni látszik, mivel ő marad otthon a gyerekekkel, miközben Donna dolgozik éjt nappallá téve a Zendülésben, ahol mindig történik valami probléma. Ezt a felállást nem viseli jól Gordon, és ezt az is súlyosbítja, hogy valami bujkál benne. A házaspár azonban nem csak egy titkot őriz egymás elől és ez komoly szinten kikezdi kapcsolatukat.
Joe, mióta lelépett hatalmas fejlődésen ment keresztül, és ezúttal egy írónővel, Sara Wheelerrel (Aleksa Palladino) kavar, ám ez a kapcsolat most valóban sokat jelent neki. Nem mellékesen a lány egy milliárdos csemetéje, és ez pont kapóra jön Joe számára, aki az olajvállalatot átvezeti a digitális korszakba, ehhez azonban szüksége van barátjára, Gordonra. A két férfi kapcsolata sosem volt felhőtlen, és közös munkájuk olykor nagyobb bajt okoz, mintha külön-külön dolgoznának.
Már az első évad számlájára is felróttam, hogy az alkotók szinte alig foglalkoznak a számítástechnika világával és olyan felesleges zsákutcákkal foglalkozna, minthogy Gordon látott egy halottat, vagy hogy miképpen viseli felesége munkáját. Nos, ez a második évadra duplán igaz, ugyanis az igazán nagy IT pillanatokat szó szerint lesöprik a drámai szálak, ami leginkább azt mutatja meg, hogy a főszereplő négyes mennyire kicsinyes és önző emberekből áll. Az állandó adok-kapok játszmák már fárasztóan elcsépeltek és unalmasak, miközben az olyan nagyszerű dolgokról, mint az első chatszoba születése csak felszínesen esik szó.
Amit el kell ismerni, hogy a sorozat alkotói remekül teremtik meg a nyolcvanas évek atmoszféráját: a bútorok, ruhák és a viselkedési minták tökéletesen előhozzák a korszak esszenciáját. Kerry Bishére bármilyen ruhát rá lehet adni, hiszen stílusa alapból olyan nőies, hogy a magas derekú farmernadrág is remekül áll neki. Tökéletes ellentétje Mackenzie Davis, akire ha kisestélyit adnának is lapos és előnytelen kinézetű lenne.
Kevés örömöm akadt a sorozatban, de a csak tíz epizódból álló évad szerencsére hamar lecsúszott. Sajnos az AMC berendelte a sorozat harmadik évadát, így kénytelen vagyok ismét nekiveselkedni, de az már a 2017-es énem gondja lesz.
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
- Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
- Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
- Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
- IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!
Trackback/Pingback