Oldal kiválasztása

Nagy rajongója vagyok a szuperhősöknek, és az alternatív univerzumoknak, és amikor e kettő találkozik, repes a szívem. Az Igazság Ligája: Istenek és Szörnyek egy igen erős alappal kezd, ám sajnos ezzel nem tudnak mit kezdeni az alkotók, így válik ez az animációs film is egy cseppé a tengerben.

jc.istenek.2

Milyen lenne a világ, ha az Igazság Ligájának tagjai nem azok lennének, akik? Ha Superman apja nem Jor-El lenne, hanem Dru-Zod? Batman pedig nem Bruce Wayne, hanem egy igazi tudós zseni, Dr. Kirk Langstrom, aki egy tudományos kísérlet keretében valódi vérszívóvá vált? Vagy Wonder Woman valójában Bekka névre hallgat, és családja az esküvője napján lemészárolta vőlegényét, az Apoklipszis leendő urát? Az Igazság Ligája így már teljesen más képet fest, és ez bizony meglátszik módszerükön is: nem kímélnek senkit, az útjukba kerülő gonoszok csatlósait szánalom nélkül meggyilkolják, és ha szükségük van valamire, azt nem elkérik, hanem elveszik. Ezek után nem csoda, hogy általános elégedetlenség alakul ki a szuperhősök iránt, és zabolázatlan erejük láttán már az Államok kormánya is meg kívánjak őket semmisíteni. Ehhez azonban egy komoly tervre van szükség, amely során kevéske hitelüket is elveszthetik, és ezáltal csak magukra maradnak. De vajon ki vagy mi mozgatja háttérben a szálakat?

jc.istenek.1

A DC Comicsnál gondoltak egy igen merészet, és rendesen megcsavarták az Igazság Ligája három ikonikus alakjának hátterét, ezzel pedig teljesen új személyiséget varázsoltak számukra. A prímet egyértelműen Superman viszi, akinek biológiai apja szülőbolygójának és népének pusztítója, ám míg a néző ezzel a ténnyel a film első képkockái alatt szembesül, addig ez Supermannek teljesen új információ lesz. Ez z aprócska változás felvet a karakternél egy igen érdekes kérdést: vajon a gének határoznak meg minket, vagy a környezetünk? Azonban ezt a kérdést már nem tudta körbejárni a film, mivel pont a másik részt, a környezetet nem mutatták meg Superman életéből.

Batman ezúttal nem az a halálos és kütyükkel rohangáló ninja, akinek megismertük, hanem egy kétségbeesett tudós, aki betegségére bármi áron gyógyírt várt, ezzel azonban vámpírrá vált, és a mítoszokban ismert magasabb erőre és gyorsaságra tett szert. Ez a változás azonban nem indokolta Kirk korábban kedves természetének átalakulását vérengző fenevaddá – ez a momentum pontosan olyan hiba, amiért az Istenek és szörnyek nem jó film, inkább csak érdekes.

jc.istenek.3

Dianát is lecserélték Bekkára, aki eleinte ódzkodott a kényszerházasság gondolatától, aztán ráébredt, hogy kiszemelt vőlegénye pontosan az a férfi, akire szüksége van – no meg így az alkotók ügyesen belecsempésztek a filmbe még egy romantikus szálat, ám ez végre szerethető volt, nem pedig túlhúzott. Bekka nem tudott túllépni családja tettein, és ezért a Földre „szökött”, ám itt sem találta helyét, ezt pedig a karakter kidolgozatlansága okozza, ám az írók mentségére, a többiek is hasonlóan skiccszerűek.

jc.istenek.4

A film igen érdekes morális és társadalmi kérdéseket feszeget, nemcsak a köznép kérdőjelezi meg a szuperhősök létét és jogosultságait, hanem egy idő után önmaguk is ezt teszik, ám a sok felesleges – és kissé lapos – akciójelenetek mellé nem fért be ezen kérdések kibontása, így pedig az Istenek és szörnyek nem tudta beteljesíteni azt az utat, amit szántak neki: újragondolja a már megismert szereplőket, és új lendületet adjon nekik.

Szerző

Catleen
Catleen
Alapító és főszerkesztő

Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.