Az NBC új, krimis sorozatának első epizódja kellően felkeltette az érdeklődésemet, van benne minden, amit szeretek, de hogy az első évad mennyire lesz jó, azt még korai megjósolni, mindenesetre az alap biztató.
New York egyik legforgalmasabb terén, a Times Sqare-en ismeretlen csomagra bukkannak, a terület kiürítése után pedig kiderül, hogy a zsák egy nőt rejt, aki sokkos állapotban van. Jane Doe (Jaimie Alexander) nem emlékszik a nevére, a múltjára, a kedvenc kajájára vagy édesanyja nevére. Kurt Weller FBI ügynököt (Sullivan Stapleton) jelölik ki a feladatra, hogy az ismeretlen nő rejtélyét kiderítsek, akinek friss tetoválásai amolyan térképként működnek. Weller neve ugyanis ott virít Jane hátán, méghozzá hatalmas betűkkel, ám nem ez az egyetlen jel, amit sikerül felfedni.
Mikor Jane is szemügyre veszi a saját testéről készített felvételeket, felismer egy kínai írást, ami egy kínai terroristához vezeti el Wellert, aki kénytelen-kelletlen magával viszi a helyszínre Jane-t, ezzel pedig kezdetét veszi az akció, mely felderítheti a különös tetoválásokat és Jane múltját.
A Blindspot kezdeti története igen újszerű és érdekes, a kreátora, Martin Gero már letett valamit az asztalra, leginkább sci-fis körökben (Csillagkapu: Atlantisz és Csillagkapu: Univerzum), így sok reménnyel kecsegtet, hogy a story kellően ütős és szövevényes lesz a jövőben. Ám ennek megvan a maga hátránya is: vajon berendeli a csatorna a teljes évadot, és évek múltán nem laposodik-e el úgy, mint mondjuk tette azt az Alias? Én mégis bizakodó vagyok, bár tény, hogy nem győzött meg a sorozat, hogy hétről-hétre írjak róla.
Nem hagytak sok pihenési lehetőséget a nézőnek, az események kellően pörgősek és jó ütemben követik egymást, akad majd verekedés meg kisebb lövöldözés is. Ám így a főszereplőkön nem tudtunk sokat időzni, amit azért hiányolok. Természetesen Jane Doe-ról nem lehet sokat tudni, de azért Weller és csapata kaphatott volna kicsit nagyobb figyelmet – bízom benne, hogy ez a jövőben változni fog.
Jaimie Alexander kellően ügyesen hozza az egyszerre rettegő és magabiztos nőt, az érzelmi kavarodás ábrázolása igen profi, amire nagyon jól rásegít a kamerakezelés. Sullivan Stapleton eddig nem sokat tud felmutatni, az a tipikus kemény arc, amiből tizenkettő egy tucat, korábbi munkái is ezt tükrözik. A két főszereplő között nem működik a kémia (ezért is remélem, hogy nem terveznek bedobni romantikus szálat), ám a két karakter még csak most ismerkedik egymással.
Az epizódot záró jelenetet azonban nem tudom hova tenni, egyszerre szétzilálja a sztorit, ugyanakkor mégis felkelti az érdeklődésemet. Én mindenesetre kíváncsian várom a folytatást, feltehetően évadkritika formájában fog érkezni.
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
- Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
- Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
- Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
- IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!