Amikor először próbáltam ki a Hearthstone: Heroes of Warcarft névre keresztelt játékot, nem igazán fogott meg, így le is került a gépről. Ám, amikor egy iskolatársam révén újra összehozott vele a sors, a korábban kialakult előítéleteim úgy tűntek el, mint bolygók a feketelyukban. Jöjjön hát a WoW TCG verziójának kitárgyalása, avagy Priest Rules!
A játék kezdetén kapunk egy random hőst, aki a kezdő paklink és a kilenc kaszt egyikét képviseli. Miután nagyjából levertünk két vagy három NPC-t, megnyílik előttünk a lehetőség, hogy valódi ellenfelek ellen próbáljuk ki a megszerkesztett paklinkat. Itt érdemes arra is nagyon figyelni, hogy melyik hősünk milyen lényekkel, illetve képességekkel rendelkezik, mert bár a legtöbb képesség közös, vannak egyedi, csak az adott kasztra jellemző kis nyalánkságok, amikkel be tudunk fűteni annak, akit éppen ellenfélnek sorsolnak ki nekünk.
A játékmenet nagyon egyszerű: körökre van osztva, a cselekvéseink pedig a mana pontjaink számához vannak kötve, amik körönként nőnek eggyel. Kezdéskor nem árt, ha eleve rendelkezel legalább kettő olyan lénnyel, amiknek nagyon alacsony az idézési költsége, mert nem kicsit lehet felsülni azzal, ha a nyitó lapjaid alaphangon hatos költséggel operálnak.
Lényeket tekintve vannak az alapok, amik csak ütni tudnak, vannak a taunt képességgel rendelkezők, amik átmenetileg képesek a közvetlen csapásoktól megvédeni a játékost, de emellett vannak még healelők vagy idézők is szép számmal, szóval senki sem fog abba belehalni, hogy tök ugyanolyan paklija van, mint a másiknak. Akik meg még hajlandóak is a zsebükbe nyúlni, azok igazán értékes kártyákat is képesek megszerezni – vagy teljesítik a napi kihívásokat, amikkel szintén lehet kártyákat összeharácsolni.
Az általunk kedvelt hős pedig még egyedi erővel is rendelkezik: példának okért a Warlock kasztot reprezentáló Gul’dan speciális képessége az, hogy némi életért cserébe, húzhat egy új lapot. Vagy ott van a Paladin Uther, aki képes külön minionokat a pályára hívni, körönként akár többet is. Érdekes erők ezek, és méltán passzolnak az adott harcstílushoz.
A grafika remek, a lények ábrázolása nagyon szép, a karakterek is érdekesek (legalábbis annak, aki ismeri az előtörténetüket), valamint a zene és a párbeszédes opciók is jóra sikeredtek. Mondjuk egy-két hang olykor már elég zavaró tud lenni, de mivel sokat ad a játékélményhez, így el lehet ezt nézni.
Így belegondolva, lehet, hogy a Hearthsone azért sem jött be elsőre, mert a WoW-val sem találtam meg a mai napig a közös hangot. Ennek ellenére ez egy remek kis TCG, és méltó főhajtás a nagy előd MMO felé. Szóval mindenki, lapokat a kézbe – mert a fény fog győzedelmeskedni!
Szerző
-
Alapító és szerkesztő
Főállású gamer, horror rajongó és anime szakértő. Sok mindenről szeretek és tudok beszélgetni, ezért is jó zombi módjára mindenki agyára megyek.