Már a pilotmustrám során jeleztem, nekem bejött ez a kissé lassabb lefolyású nyomozósdi, ahol magára a nyomozóra is hatnak a látottak, az első évad pedig bebizonyította, hogy a klasszikus krimi műfaja nem halott, csak egy jó csapat kell hozzá.
Harry Bosch nyomozó (Titus Welliver) öreg róka a gyilkosságiaknál, aki a szeptember 11-én történtek után lépett vissza a testületbe. Legújabb ügye egy bántalmazott kisfiú esete, akinek csontjai már évtizedek óta pihen a hegy tetején. Ez a nyomozás indítja el Boscht, és társát, Jerry Edgart (Jamie Hector), mely során belebotlanak egy sorozatgyilkosba, akinek talán köze lehet a halott fiúhoz, ám mielőtt ez kiderülhetne, a férfi megszökik a terepszemléről, eközben pedig megsebesít egy rendőrtisztet. Az elfogása így elsődlegességet élvez, ám Bosch más utakon járva próbálja kideríteni a fiú gyilkosának kilétét, eközben pedig személyesen is összefonódik a sorozatgyilkossal.
Harry múltja napvilágot lát egy polgári peres eljárás során, ahol megkérdőjelezik rendőri hozzáértését, ekkor nyilvánosságra kerül halott édesanyja szakmája mellett az is, hogy Harry egy nevelőintézetben nőtt fel, ahol maga is sok erőszakot tűrt el. Miközben tart a nyomozás, Harry viszonyba kezd egy kezdő járőrrel, Julia Barsherrel (Annie Wersching), ám ez a viszony később mindkettőjük karrierjének útjában áll. Vajon Harry képes megbirkózni a nyomozás során minduntalan felbukkanó múlttal, miközben a jelenével is hadakozik?
Az Amazon égisze alatt készült Bosch első évada igencsak feszültre sikeredett, miközben egyáltalán nem tarkították a már krimis kliséknek számító autósüldözések, lövöldözések vagy éppen kibogozhatatlan szerelmi szálak. A sorozatban ízig-vérig való embereket láthatunk, akik olykor elbizonytalanodnak, fellelkesülnek, hibáznak vagy éppen a karácsonyuk áldozzák fel egy gyilkos kézre kerítésére. Harryre hatással vannak a látottak, mélyen megérinti az eltemetett kisfiú esete, miközben a kiszabadult gyilkos egyre inkább bevonja őt saját életébe. A távolról figyelés után már fokozatosan szippantja be Harryt a hajszába, miközben egyre veszélyesebb játékot űz.
A sorozat ugyanakkor bemutatja azt a kénes egyensúlyt és adok-kapok játszmát, ami egy rendőrösön és az ügyészségen zajlik: politika, szívesség és folyton változó status quo színhelye ez, ahol a legkisebb hiba is karrierekbe vagy életekbe kerülhet. És talán emiatt válik a sorozat többé, mint a Gyilkosság (amit anno az AMC kezdett el sugározni, majd átvette a Netflix), mivel itt nem csak a történet két oldalát látjuk, ahol a szereplők alig kommunikálnak és a legkisebb információt is alig lehet megkapni. A Bosch-ban igazi vérre menő küzdelem folyik, ahol együtt gondolkodhat a néző a szereplőkkel, és így maga is részesévé válik, ezzel pedig fokozódik az izgalom.
Az első évad tíz epizódja alatt egy igen élvezetes nyomozási stílust mutattak be nekünk az alkotók, a nagy érdeklődésnek hála pedig lesz folytatása ennek a klasszikus krimi sorozatnak, mely egyszerre feszült, kellően körbejár minden lehetőséget és bevonja a nézőt.
Szerző

-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!