Oldal kiválasztása

Sok játékadaptációt láttam már életemben (Bloodrayne, Super Mario Brothers…), de el kell ismernem, hogy a Tekken a legrosszabb mind közül, de leginkább azon oknál fogva, hogy az alkotók megijedtek saját megújult ötleteiktől, így azokat tévútra vitték.

tekken.1

Az ismert civilizációt elpusztította a harmadik világháború, melynek során az országok romba dőltek, és helyüket multinacionális óriásvállalatok vették át, akik immáron uralnak mindent. Kiemelkedő szerepet tölt be a Tekken nevű cég, melynek fő profilja a gladiátorharc, vagyis válogatott harcosok egymás elleni küzdelme, melynél a jutalom igen magas, ahogy a nézőszám, és a fogadások is.

Jin Tekken City nyomornegyedében nőtt fel, ám utcai harcosként nagy nevet szerzett magának, és felfigyeltek rá a cég emberei is, így lehetősége adódik részt venni a nagy Vasököl viadalon, amit ha megnyer, minden álma megvalósul. Ám Jint nem a pénz hajtja, hanem a bosszú édesanyja haláláért, az elkövető nem más, mint a Tekken óriáscég feje. Jin harcostársaiban barátokra lel és ellenségeket szerez, bosszúja tárgyához pedig viadalról viadalra közelebb jut.

tekken.3

A történet egyértelműen Jin bosszúhadjárata köré épül, ám a mellékszereplőknek – vagy úgy egyáltalán bárkinek – nem adnak elég mozgásteret, így senkiről sem tudunk meg többet, mint amit látunk. Azonban Jin és története nem elég erős vagy érdekes ahhoz, hogy elvigye hátán az egész mozit.

Igazán nem túl nehéz feladat egy verekedős játékból filmet készíteni, hiszen a játék is alapból arra megy ki, hogy két karakter válogatott módszerekkel püföli egymást (lásd Mortal Kombat), ám a Tekken alkotói jelentőségteljesen megreformálták mind a karaktereket, mind a világot, és ez úgy tűnik katasztrófába torkollott. Félreértés ne essék, nekem tetszettek a kreatív változtatások, az, ahogy némelyeket összekapcsoltak rokonság által, vagy megváltoztatták a személyiségét, ám amint elkezdett ez a változás a maga útjára lépni, úgy állították le maguk az alkotók az egészet, és mintha a film végére próbálták volna törölni saját munkásságukat. Pedig ha nem ijednek meg, hanem folytatják megkezdett munkájukat, akkor egy igazán komoly filmet is készíthettek volna egy nem túl komoly videojátékból.

tekken.2

Az akciójelenetek, vagyis ez esetben a verekedések kellőképpen idézik a játék színvonalát, ám mégis megfelelőek egy egyedi, filmes stílushoz is. Azonban Jin Kazama arénabeli fellépései egy idő után önmagukat ismételték – verekszik, padlóra kerül, félholtan szétveri az ellenfelet –, és bár a rúgások és ütések magukért beszélnek, azért nehezemre esett komolyan venni, hiszen mindig ugyanaz volt a rendszer.

tekken.4

A Tekken egy gyenge próbálkozás, ami alsóhangon sem üti meg az akciófilmek mércéjét, talán a korai 80-as években még elment volna, ám 2010-ben egy ilyen filmet már nem lehet büntetlenül kiadni. Sajnos, hiszen a lehetőség megvolt benne, hogy kellően támogassa a játékot, miközben egyedi marad.

Szerző

Catleen
Catleen
Alapító és főszerkesztő

Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.