Nem vagyok túlságosan büszke magamra, amiért megnéztem az Aréna című filmet, de tény, hogy pontosan azt kaptam, amit vártam: egymás ellen feszülő dagadó izmokat, semmitmondó és klisés sztorit, meg egy gonosz arcot vágó Samuel L. Jacksont.
David Lord (Kellan Lutz) igazi életmentő: hős tűzoltó és mentős, aki nap, mint nap életeket ment, csak éppen az ő élete van zátonyon, mióta terhes feleségét, Lorit (Nina Dobrev) elvesztette egy autóbalesetben, a férfi már többször próbálkozott öngyilkossággal is. Egy szokásos piálós éjszakán a bárban megismerkedik Millával (Katia Winter), aki elcsábítja a férfit, majd pedig el is rabolja. Davidet ugyanis modern gladiátornak szánják, aki élet-halál harcot vív majd a milliós nagyságra nyúló internetes közönség előtt, akik meccsenként nem ki összeget utalnak a főnök, vagyis Logan (Samuel L. Jackson) zsebébe. Davidnek persze kiképzésre van szüksége, amit Taigától (Daniel Dae Kim) kap, ám ezt küzdelemmel kell megpecsételni. David őrjöngő vadállatként ismételten megtalálja a célt az életben maradáshoz, ám hogy jó-e ez így, az már kérdéses.
Kellan Lutz hozza a tőle elvárt szomorú jófiú szerepet, persze folyton félmeztelenül járkál (nos, igen, ezzel adták el nekem a filmet, de néha én is elgyengülök), azonban a történet végére igencsak érdekes jellemfejlődést mutat. Hogyan lehet megtörni egy lelket és miképpen préselsz ki belőle minden emberséget, az elállatiasodott ember vajon képes visszatérni? Ha az alkotók nem az amúgy igen ócska verekedésekre tették volna a fókuszt, hanem a morális tartalomra, akkor egy valóban izgalmas és mélyreható filmet készíthettek volna.
A történet teljes egészében klisék halmaza, kezdve David tragédiájától, Milla romantikus megtérésével, Logan nőcsábász stílusáig bezárólag. A színészeknek szinte esélyük se volt, hogy valami maradandót alkossanak ebben a produkcióban, kivéve persze Samuel L. Jacksont, aki fürdőzött a kíméletlen gonosz szerepében. Jackson teljesen új arcát mutatta itt meg, hiszen ezúttal nem vicces útitárs, vagy mindent tudó ügynök, hanem egy igazi pénzsóvár, kegyetlen férfi, aki tárgynak tekint mindenki mást. Az ő jeleneteiért már megéri végigszenvedni az amúgy igen unalmas és lapos filmet.
Az Aréna igazán semmi újat nem tud felmutatni, nem tűnik ki a hasonló 80-as és 90-es évekbeli akciófilmek mocsarából, csak éppen ez jóval azok után készült, így érthetetlen a sok lehetőség, amit kihagytak a készítők. Jonah Loop korábban a vizuális effektekért felelt, és remélem a jövőben visszatér korábbi szakmájához, mert a rendezés nem megy neki.
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
- Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
- Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
- Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
- IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!