Ki ne emlékezne Pán Péterre, Hook kapitányra és az Elveszett Fiúkra? A Syfy pedig gondolt egyet, és egy minisorozat keretében újraértelmezte a mesét kevesebb varázzsal, és több háttérrel – a végeredmény azonban felemás lett.
Péter (Charlie Rowe) és barátai lopással keresik meg mindennapi betevőjüket a huszadik század kezdetén, Londonban, erre a mesterségre pedig pártfogójuk, Jimmy Hook (Rhys Ifans) tanította őket. A srácokra ezúttal különleges küldetés vár, mikor egy régiségkereskedésből kell ellopniuk valami furcsa gömböt, ám az események láncolatában a gömb a földre esik, és Péterék egy új világba csöppennek bele. Kalózok, indiánok és tündérek világa ez, amiben a legnagyobb hatalom azé, aki a tündérek varázsporát birtokolja, erre pedig mindenkinek fáj a foga.
A kalózok kapitánya, Elizabeth Bonny (Anna Friel) összeáll Hookkal, aki az iránta hűséges Pétert használja fel arra, hogy eljusson a tündérek otthonába, megszerezze a varázsport, és nem csak az új világban, hanem Londonban is igazi hatalom birtokosa lehessen. De ehhez a gyerekeknek is lesz egy-két szava.
A Kalandok Sohaországban nem egy nagy mű, nem rengeti meg a világot, ugyanakkor mégis képes valami pluszt nyújtani Pán Péter történetéhez, mivel egy igazán érdekes, és modern háttérsztorit ad a szereplőknek, és nagyon ügyesen megmagyarázza a karakterek motivációit. Azonban ezek a magyarázatok sokszor több sebből véreznek, így akadnak olyan mozzanatok – mint például Elizabeth és Hook kapcsolata –, ami értelmetlen, és látszik rajta, hogy az írók akarata szerint történtek az események, nem pedig azért, mert a logika ezt diktálná.
Ami viszont különösen jó a sorozatban (vagy filmben, hiszen az összesen százhatvan perces alkotás nem nagy eresztés), az az indiánok és tündérek közötti viszonyrendszer. Sőt, az indiánok kapták talán a legigazibb háttérvilágot, ezzel pedig egy olyan új színt vittek az alkotók egy tucatszor előadott műbe, amit ritkán látni. Különösen Aaya (Q’orianka Kilcher) lopta be magát a szívembe, mert a lány harcos és vezető létére megőrizte nőiességét és báját, a színésznő pedig igen tehetségesnek bizonyult a drámai pillanatokban.
A többi gyermekszínészt nem tudom ennyire dicsérni, különösen Péter nyújtott lapos alakítást, és a csodálkozó kifejezés, illetve szomorú tekinteten kívül nem sokat tett hozzá a képi világhoz. Ugyanakkor a felnőtt színészek kiváló teljesítményt nyújtottak: Rhys Ifans lubickolt Hook szerepében, az őrület szintjeit mesterien adta elő, és úgy vált a nincstelen tolvajvezérből kapitánnyá, hogy minden motivációját és tettét el lehetett neki hinni. Anna Friel hasonlóan magas színvonalon teljesített – bár nehezen barátkoztam meg a számító kapitány szerepével, mivel én a Halottnak a csók imádnivaló Chuckjaként ismertem meg –, ugyanakkor a karakter hibás és logikátlan döntései már közel sem voltak ennyire magas színvonalúak – ezért viszont az írókat okolom.
A Kalandok Sohaországban egy kedves mese egy kedves meséről, amin mind felnőttünk, és talán nem ad akkora katarzist, mint a rajzfilm, vagy Robin Williams filmje, mégis egyszer mindenképpen érdemes megnézni, már csak azért is, hogy újra elővegyük Pán Pétert, Hookot és nosztalgiázzunk kicsit.
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
- Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
- Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
- Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
- IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!