A Netflix új sorozatában gyakorlatilag minden megvan, ami egy tévés blockbusterhez kell: sötét atmoszféra, szexi színészek, hatalmi játékok, harc, vér, szex. Csak éppen a történetet illetően vannak még némi kétségeim.
Már rögtön a nyitójelenetben, csak hogy meglegyen az alaphangulat, rögtön látunk pár karóba húzott embert, meg végignézzük, ahogy a mongol katonák tűpárnát csinálnak egy keresztény papból, majd pedig uruk elé hurcolják annak utastársait. Az olasz utazókat Kubiláj kán (Benedict Wong) udvarába viszik – a kereskedők feladata az lett volna, hogy a papot eljuttassák a kánhoz, aki ezért cserébe megnyitja előttük a Selyem utat, ám mivel ez nem sikerült, Kubiláj száműzi őket. Ám ekkor, hogy mentse a menthetőt, a kereskedők vezére, a halott pap helyébe felajánlja művelt és több nyelven beszélő fiát, a kán pedig elfogadja az ajánlatot.
Ekkor visszaugrunk három évet: közel húszévnyi távollét után a kereskedő Niccoló Polo (Pierfrancesco Favino) visszatér Velencébe, ahol is szembesülnie kell azzal, hogy felesége évekkel korábban meghalt, viszont született egy fia, Marco (Lorenzo Richelmy), aki időközben már férfivá érett. Nem sokkal megérkezése után azonban Niccoló ismét útnak indul, és, apja parancsának ellenére, Marco is vele tart. Három évbe telik, mire eljutnak Mongóliába, ahol is apja feladja Marcót a kereskedelmi útért cserébe. A fiatal fiú Kubiláj kán udvarában ragad, ahol inkább rab, mintsem vendég, ráadásul belecsöppen a Mongólia és Kína közt zajló hatalmi harcba.
Egy dolog biztos: a sorozat baromi színvonalas, mondjuk, gondolom, ezt senki sem lep meg. A magas költségvetéssel – a tíz epizód állítólag kilencven millió dollárból készült el – magas színvonal jár, nem is szólva a nagyszerű színészekről, lehengerlő díszletekről és jelmezekről (igen, a jelmezek – ez az, amivel engem kilóra meg lehet venni). De valami nekem mégis hiányzott belőle.
Az egész epizód eléggé mozaikos volt, és nekem az időkezelés sem volt egészen tiszta. Mert ugye előbb látjuk, ahogy Marcót odaadják Kubilájnak, majd jön az, hogy hogyan jutottunk ide, és utána haladunk tovább a történetben, de ezután is elég sok szálon fut a cselekmény, és ember legyen a talpán, aki megérti, miről is van szó pontosan. Mondjuk biztos vagyok benne, ahogy haladunk előre a sorozatban, úgy tisztul majd egyre jobban a narráció.
De az már most látszik, hogy a készítők nagyon a hatásvadászatra mennek. Nő például – egy kivétellel – kétféle kapacitásban jelentek meg eddig: vagy valami elérhetetlen bálványként, vagy éppen szex közben. Nem viccelek, rögtön az első részben volt két szexjelenet. Meg hát aztán ott volt a már emlegetett nyitójelenet a karóba húzott falusiakkal, plusz a nagyon sötét atmoszféra… Igen, eléggé próbálják lenyomni a torkunkon a vér-meztelenkedés-szex–kombót – már csak a káromkodás hiányzik, a de meztelenkedésből, főleg a nőiből, viszont van benne rendesen, olyannyira, hogy engem már kezdett zavarni (amúgy meg mióta fair az, hogy egy nőt teljes egészében be lehet mutatni csupaszon, a meztelen férfi esetében viszont stratégiailag „oda” kell helyezni a kezeket?).
A karakterek elég érdekesek, bár mondom, még nem igazán tudom őket elhelyezni, de azért már kezdik izgatni a fantáziámat, attól függetlenül, hogy ez még csak egy nagyon bevezető rész volt. Kíváncsi leszek, mi lesz Kubiláj fiával, Jingimmel (Remy Hii), meg hogy miben mesterkedik a kínai kancellár, Jia Sidao (Chin Han), és húga, a császár ágyasa, Mei Lin (Olivia Cheng), Marcóról, és vak mesteréről, Százszemről (Tom Wu) már nem is beszélve.
Nem fogok hazudni: a Marco Polo pilotjának nem sikerült túlságosan lenyűgöznie, viszont látom benne a lehetőséget, hogy sok néző érdeklődését felkeltse. Mert mondom, a színvonal megvan, csak a történetet kéne kicsit jobban összerendezni (meg talán több meztelen pasit mutogatni, hogy meglegyen a két nem közti egyenlő reprezentáció).
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő-helyettes
A kedves-naiv-romantikus macskamán, aki írói ambíciókat hajszol. Reménytelen fangirl és könyvmoly.