Az HBO mindig is arról volt híres, hogy merész és alapvetően újító sorozatokat alkot és vetít, de nem hiszem, hogy volt valaha merészebb ötletük a Hungnál, ami egy férfi prosti hétköznapi nem-hétköznapjait mutatja be.
Ray Drecker (Thomas Jane) az a típusú férfi, akinek legjobb évei a középiskolában voltak: mindenki kedvelte, sikeres sportoló volt, a suli legszebb lányával járt – ám ahogy ez lenni szokott, eljárt felette az idő, így most történelmet oktat és a kosárlabdacsapatot edzi. A magánéletében is zűrök voltak, ugyanis az említett legcsinosabb lány, Jessica (Anne Heche) elhagyta őt egy sikeres bőrgyógyászért, és ha már a nő ment, vitte magával az ikreket is, Damont (Charlie Saxton) és Darbyt (Sianoa Smit-McPhee) is. És ha azt gondolnák ez a mélypont Ray Drecker életében, akkor bizony nagyot tévedtünk, ugyanis a szüleitől örökölt – amúgy mát igen lepukkant – ház is leégett, a be nem fizetett biztosítási csekkel együtt.
Igen, ez az a mélypont, ahol Ray ráeszmél, hogy ő tulajdonképpen egy valamire lehet büszke életében, méghozzá méretes hímtagjára. Az eszmélést egy ötlet, majd pedig egy terv követi: miért is ne kereshetne azzal pénzt, ha lefekszik más nőkkel? A tettek sem sokat váratnak magára, és hamarosan Raynek bőven akad pénze, menedzsere, és reputációja is a szakmában.
Ha az előző három bekezdésből nem derült volna ki, akkor itt most álljon feketén-fehéren: ebben a sorozatban sok szexet lát majd a néző, rengeteg pucér nővel és fél pucér Thomas Jane-nel. Az utóbbival pusztán csak azért van problémám, mert nem érzem fair dolognak – kérem szépen, én az egyenjogúság híve vagyok! Igen, ezt a problémát máris felrovom a sorozat alkotóinak, ugyanis míg a színésznők folyamatosan megmutatnak mindent (de tényleg mindent), addig a férfiak nem, és nem értem, hogy miért kellett ettől ennyire ódzkodni.
A Hung alapötlete zseniális, Ray Drecker narrációján keresztül szemlélhetjük a világot, és ezáltal halhatjuk a gondolatait, ami az esetek nagy részében vagy a szexről, vagy a nőkről szólnak. Gondolom ebből is érzékelhető, hogy Ray nem egy túl okos pasi, és a három évad alatt bizony sok hibát elkövet, néhol érthető, néhol azonban zavaróan ostoba lépést tesz.
De hát mire is menne egy örömfiú, ha nem lenne futtatója, aki ez esetben egy fura csaj, Tanya (Jane Adams), aki az elején még bájosan szokatlan, aztán ahogy halad előre a történet egyre idegesítőbb és nyávogósabb lesz – ez egyrészt pozitív a színésznőnek, hogy három évadon át képes volt fenntartani ezt a stílus, másrészt negatív, mert nekem, mint nézőnek kiakadt az a bizonyos biztosítékom.
Ray családjával, vagyis ex-feleségével és a gyerekeivel egyszerűen nem tudtak mit kezdeni az alkotók, ott is voltak, meg nem is, nem sok vizet zavartak, de ha netán mégis, akkor is inkább felesleges tölteléknek tűntek – nem is értettem, hogy miért erőltetik ennyire a dolgot. Viszont Ray kuncsaftjai igen érdekes nők, akik közül többnek magánéleti problémája van, így nem csak szexet várnak el Raytől, hanem egyfajta lelki segítséget, egy férfi véleményét is. Na, ezekből kellett volna több a sorozatba!
Az alapprobléma ugyebár az, hogy Raynek egy vasa sincs, ahogy Tanyának sem, de ezt két évadon át húzzák a készítők, a valamilyen szintű feloldás pedig a harmadik évadra jön el, ami igencsak későn érkezik, így nem is csodálom, hogy az HBO a harmadik évaddal lelőtte a saját gyártású produkcióját.
A groteszk alapötlettel egyszerűen nem tudtak jól bánni az alkotók, és hiába Thomas Jane sármossága, ő egymaga kevés volt, hogy életben tartsa ezt a sorozatot.
Szerző

-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!