Mindig azzal kezdem, hogy leírom miért is döntöttem a sorozat mellett, itt viszont fogalmam sincs. Annyira semmilyen az egész Alcatraz. Mi célt szolgál? Nem tudom. Még azt sem tudom megtippelni, hogy ki volt a célközönség. Ez egy tipikus példája annak, hogyan pocsékoljunk el viszonylag sok időt (csak egy évad) egy rossz sorozatra.
1963-ban az Alcatraz (San Francisco) örökre bezárta kapuit, a rabokat elszállították. 2012-ben már múzeumként funkcionál és igazi turisztikai kuriózum. Aztán felbukkan egy ember méghozzá egy rab, aki az eltelt ötven évben semmit sem öregedett. A rendőrség látókörébe kerül, és Rebecca Madsen nyomozó (Sarah Jones) ered a nyomába. A kerettörténet pedig már a pilotban megmutatja magát. Ugyanis a börtönszigetet nem kiürítették – mint ahogyan azt terjesztették – hanem eltűntek onnan az emberek: rabok, orvosok, konyhások. Az emberek pedig 2012-ben kezdenek felbukkanni és, van, aki komoly tervekkel tér vissza. De mivel ez a börtönkomplexum a legdurvább bűnözőket gyűjtötte be, ezért várhatóan újra elkezdenek gyilkolni és visszatérnek a régi tevékenységeikhez – ami sittre juttatta őket.
A jobb napokat látott Sam Neil alakítja a mindenttudó Emerson Hausert, aki a 63-asok utáni kutatást vezeti – igen, ez lett a gyűjtőnevük. Ő vonja be a nyomozásba Rebeccát is. Miután elkapják a rabokat, egy különleges börtönbe viszik őket, ami látszatra is baromságnak tűnik: hófehér és fényes high-tech börtön – hiteltelen. Magát a projektet az Alcatraz egyik eldugott szegletéből irányítják. Dr. Lucy Banerjee (Parminder Nagra), mint vezető kutató dolgozik ott – kissé átláthatatlanul.
Rebecca társa – mert saját elmondása szerint csakis és kizárólag vele tud együtt dolgozni – Dr. Diego Soto (Jorge Garcia) egy képregénybolt vezetője, aki mellesleg az Alcatraz szakértője és erről több könyvet is írt. Jorge Garciat nagyon kedvelem, remek színésznek tartom, ebben a sorozatban pedig kizárólag ő nyújt értékelhető színészi munkát.
A sorozat főleg a nyomozói munkára támaszkodik, amit szerintem hiteltelenül oldottak meg. Persze a nagy rejtély – az eltűnések magyarázata – válasza egy ajtó mögött van a börtönszigeten. Itt volt az egyik pont, amikor eldobtam az agyamat és leállítottam a sorozatot. Pár nap után folytattam, de nem lett jobb a helyzet. A visszatérő 63-asok közül maximum azokat lehetett értékelni, akik valóban bűnözők nem pedig valami óriási tervvel tértek vissza.
A fináléban kaptunk válaszokat, az ajtót is sikerült kinyitni, de legszívesebben az egész bagázst visszaküldtem volna 1963-ba, hogy ne rontsák nekem itt a levegőt. A „gonoszok” motivációja olyan silány, hogy én ezért egy szobával odébb nem mennék, nemhogy utazzak az időben. Pocsék.
A végső javaslatom a sorozatról: ne nézze meg senki!
Szerző
-
Alapító és főszerkesztő
Mindig online kütyüfüggő, “csak még egy epizód” suttogó, űrhajó gyűjtögető kocka, digitális bennszülött. Igazi fangirl és PR munkatárs a Serenityn.
Korábbi cikkek
- Akciófilm2023-03-24Csak a dínók számítanak – 65 (2023)
- Dráma sorozat2022-12-30Vaják: A vér eredete (2022) – 1. évad
- Dráma sorozat2022-06-21A királyság (2009), 1. évad
- IDW2022-06-09Transformers: Éljen Megatron!
Trackback/Pingback